افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

نگرانی درباره افزایش نرخ بهره بانکی قیمت نفت را کاهش داد

  • کد خبر : 6943
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
نگرانی درباره افزایش نرخ بهره بانکی قیمت نفت را کاهش داد
قیمت نفت به‌دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره در پی تصمیم‌های تازه بانک مرکزی آمریکا و اثر منفی تداوم صادرات نفت روسیه بر انتظارها برای احیای تقاضای نفت چین، با کاهش روبه‌رو شد.

پترونفت ، به نقل از خبرگزاری رویترز از سنگاپور، در پی احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و ادامه صادرات نفت خام روسیه که باعث کم‌رنگ شدن انتظارها درباره بهبود تقاضای نفت چین شد، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۱۱ بهمن‌ماه) کاهش یافت.

قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس در ساعت ۴ و ۱۵ دقیقه با ۵ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که قراردادهای مربوط به تحویل در ماه آوریل با ۳۲ سنت یا ۰.۳۸ درصد افت ۸۴ دلار و ۱۸ سنت به ازای هر بشکه داد وستد شد.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی با ۳۳ سنت یا ۰.۴۲ درصد افت ۷۷ دلار و ۵۷ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تینا تانگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: با توجه به زیر فشار بودن معاملات بدون ریسک پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا همراه با تقویت دلار آمریکا، بازارهای نفت با فشار کاهشی روبه‌رو هستند.

وی افزود: چشم‌انداز تقاضا هنوز نامشخص است، زیرا به نظر می‌رسد صادرات روسیه تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته است و تداوم آن اثر بازگشایی مرزهای چین و امیدها به بهبود تقاضای نفت و سوخت در این کشور آسیایی را کم کرد.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نرخ بهره را پس از افزایش نیم واحدی از سوی بانک‌های مرکزی انگلیس و اروپا در روز بعد، ۲۵ واحد افزایش دهد.

نرخ‌های بالاتر بهره می‌تواند باعث کند شدن روند اقتصادی جهان و تضعیف تقاضای نفت شود.

بازارهای نفت همچنین چشم انتظار خروجی و تصمیم نشست مجازی کمیته وزارتی نظارت بر توافق ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) در تاریخ یکم فوریه (۱۲ بهمن‌ماه) است.

پنج نماینده اوپک‌پلاس روز دوشنبه (دهم بهمن‌ماه) به رویترز گفتند انتظار می‌رود کمیته وزارتی نظارت بر توافق این ائتلاف توصیه کند برنامه کاهش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای از نوامبر ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی بدون تغییر باقی بماند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=6943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.