افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:

شرکت اروندان در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار گرفته است

  • کد خبر : 7272
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
شرکت اروندان در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار گرفته است
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه این شرکت اکنون می‌تواند ادعا کند در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار گرفته است، گفت: نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، فرصتی است تا بخش خصوصی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان توانمند داخلی و شرکت‌های بزرگ نفتی با هم‌افزایی و تبادل دانش و تجربه در جهت خودکفایی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های بلندتری بردارند تا بیش از پیش عامل جهش شوند.

پترونفت ، عبدالله عذاری اهوازی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان کارآمد داخلی، می‌توانند نیازهای ما را در صنایع بزرگ همچون نفت برآورده کنند، بنابراین نباید تصور شود که ارتقای فناوری در صنایع گوناگون فقط منوط به حضور شرکت‌های خارجی است.

وی افزود: بیانات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر موضوع تولید در قالب نامگذاری شعار سال‌ها و همچنین نامگذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، در کنار تاکید ویژه ایشان به لزوم دانش‌بنیان شدن صنعت نفت، این وظیفه را در همه مدیران نفتی پدید آورده که در حیطه خود، نگاهشان به این مهم، نگاهی راهبردی و عملیاتی باشد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: بر همین اساس در وزارت نفت دولت سیزدهم سیاست‌های اتکا به دانش محوری و توانمندی‌های داخلی در جهت رونق تولید بیش از پیش اوج گرفته است؛ رویکردی که در دولت بر خلاف شعارهای محوری گذشته بیشترین آورده را برای کشور محقق ساخته است. میلیاردها دلار انعقاد قرارداد ارائه تسهیلات و استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه با شرکت‌های داخلی و دانش بنیان، متکی بودن این جهتگیری بر باور و عمل حقیقی را نمایان کرده است.

عذاری اهوازی با بیان اینکه اهمیت تحول در تولید داخل موضوعی چند وجهی است که می‌تواند همه شاخصه‌های مهم اقتصاد کشور را متحول کند، عنوان کرد: این اقدام اشتغال پایدار، رونق صادرات، تحقق درآمد ارزی، کاهش تورم و تولید دانش کاربردی را با خود به دنبال دارد. همچنین استقلال اقتصادی را در کشور به وجود آورده و موجب عزت ملی خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در این استان نفتخیز که مهد تولید و شکوفایی صنعت بزرگ نفت در کشور بوده، فرصتی است تا بخش خصوصی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان توانمند داخلی و شرکت‌های بزرگ نفتی با هم‌افزایی و تبادل دانش و تجربه در جهت خودکفایی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های بلندتری بردارند تا بیش از پیش عامل جهش شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در این زمینه لازم است دستاوردهای حاصله را برآورد و نقاط ضعف را شناسایی کنیم تا نقشه راه این جهت‌گیری‌های بلندمدت آشکارتر شده و ضمن تکمیل تمام حلقه‌های زیست بوم فناوری با توجه به وجود شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و صنعتی بزرگ در استان خوزستان به ایجاد زنجیره ارزش محصولات نفتی کمک شود.

عذاری اهواز بیان کرد: شرکت نفت و گاز اروندان همسو با این رویکردهای راهبردی، طی یکسال گذشته با ایجاد ارتباط نزدیک با شرکت‌های دانش بنیان و تولیدی حوزه صنعت نفت، تشکیل نشست‌های مستمر، حمایت از پروژه‌های ساخت بار اول و استقرار دفتر پژوهش و فناوری این شرکت در پارک علم و فناوری خوزستان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران درصدد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بومی استان خوزستان و کشور در رفع نیازهای فناورانه خود بوده است.

وی افزود: همچنین این شرکت با استفاده از راهکارهای فناورانه و نوآورانه در بخش‌های فنی و عملیاتی خود ضمن افزایش ظرفیت موفق به صرفه‌جویی‌های کلان ارزی نیز شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه اروندان ماموریت راهبری و تولید صیانتی از میادین نفتی غرب کارون را به عهده دارد، گفت: وجود بزرگترین میادین نفتی مشترک کشور با کشور همسایه در این حوزه نفتی، وجه اهمیت اقدامات این شرکت را دو چندان کرده است و استقرار بخشی از تاسیسات نفتی در تالاب بین المللی هورالعظیم و لزوم ایجاد همزیستی مسالمت آمیز صنعت و محیط زیست، بُعد حساسیت فعالیت‌های آن را افزایش می‌دهد.

عذاری اهوازی ادامه داد: لازمه تحقق اهداف در هر یک از این دو موضوع یعنی افزایش، استمرار و رقابت در تولید و ایجاد بالاترین استانداردهای زیست محیطی، استفاده از آخرین روش‌ها و فناوری‌های روز دنیا است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز اروندان با مجموع اقداماتی که انجام داده، اکنون می‌تواند ادعا کند در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار گرفته است، گفت: طی این یکسال اخیر علاوه بر استقرار در پارک علم و فناوری خوزستان انعقاد ۱۴ تفاهم‌نامه و قرارداد پژوهشی و فناورانه از سوی این شرکت با مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهی، از جمله قرارداد تدوین نقشه راه توسعه فناوری میادین نفتی اروندان، نشان دهنده وجود اراده و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی در این مسیر بوده است. در این زمینه ایجاد ارتباط بیشتر، شناخت نیازها و چالش‌های شرکت‌های بزرگ مصرف کننده کالا و خدمات از سوی شرکت‌های دانش بنیان تولیدی لازمه تقویت و تعمیق این روابط و تحقق بیش از پیش این اهداف است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.