افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
5
مدیرعامل تاپیکو در هشتمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو؛

عدم سرمایه‌ گذاری در بخش بالادست یک تهدید جدی است

  • کد خبر : 8249
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
عدم سرمایه‌ گذاری در بخش بالادست یک تهدید جدی است
هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری باید به این فکر باشند که در میادین بالادستی سرمایه‌گذاری کنند. خواهش من این است که شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی، این موضوع را مانند یک تهدید جدی بگیرند.

پترونفت ، به نقل از روابط عمومی تاپیکو، دکتر مسعود اسم‌خانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپبکو)، سه‌شنبه نهم اسفند، در هشتمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو، درخصوص مصرف گاز متانولی‌ها گفت: تنها ۳درصد از گاز کل کشور در متانول مصرف می‌شود، در حالی که بخش عظیمی از ارزآوری برای اوره و متانول بوده است.

 

او ادامه داد: سال گذشته، ۳۷۰۰ میلیارد دلار، میزان مبادلات پتروشیمی جهانی بوده و سهم ما از این مبلغ، تنها نیم درصد است؛ با این ارقام عقل حکم می‌کند که به سمت توسعه حرکت کنیم.

 

دکتر اسم‌خانی دلیل عدم تکمیل زنجیره‌ی پایین‌دست متانول را تحریم و کمبود دانش فنی در این حوزه می‌داند‌.

 

او با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را ببینیم اظهار کرد: اگر مشکلات عدم تکمیل زنجیره‌ی پایین دستی را به درستی نبینیم در آینده متضرر خواهیم شد. تأمین مالی و توسعه پتروپالایشگاه‌ها هم با حمایت دولت با تصویب تنفس خوراک در دوران احداث یک ضرورت است.

 

مدیرعامل تاپیکو با اشاره به اینکه بحث تأمین مالی، یک مشکل اساسی است عنوان کرد: هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری باید به این فکر باشند که در میادین بالادستی سرمایه‌گذاری کنند. خواهش من این است که شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی، این موضوع را مانند یک تهدید جدی بگیرند.

 

او در پایان سخنان خود با بیان اینکه تصمیمات ما اقتصادی نیست اظهار کرد: ما باید نفت را بفروشیم تا با پول آن بتوانیم پایین دست را توسعه دهیم. در واقع خیال ما باید از بالادست راحت باشد حتی اگر این اتفاق با خام‌فروشی و نیمه‌خام فروشی اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=8249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.