افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان:

فعالیت فولاد شادگان آسیبی به تالاب شادگان وارد نمی کند

  • کد خبر : 7747
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
فعالیت فولاد شادگان آسیبی به تالاب شادگان وارد نمی کند
فولاد شادگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی اشاره کرد و گفت : این صنایع به درستی جانمایی شده و هیچ آسیبی به تالاب شادگان وارد نمی کنند‌‌

پترونفت ، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در نشست خبرنگاران با تاکید بر اینکه جانمایی فولاد شادگان کاملا درست بوده و صدمه ای به تالاب وارد نکرده است، اظهار داشت: صنایع آب بر در جنوب کشور که به آب های آزاد نزدیک است احداث شود ولی این روند دنبال نشد و تمرکز شرکت های فولادی به سمت مرکز کشور که مناطق خشکی هستند سوق پیدا کرد که این سیاست، کاملا اشتباه بود و تبعات آن امروز مُحرز و مشخص است.
حسین کهزاد گفت: فولاد خوزستان و فولاد شادگان به دلیل نزدیک به آب های آزاد به لحاظ جانمایی درست جانمایی شدند و هیچ آسیبی به تالاب شادگان وارد نمی شود‌‌.
کهزاد گفت: در کنار این قضایا با توجه به محدودیت های آب در خوزستان با شرکت ِبفا قراردادی با آب و فاصلاب منعقد کردیم تا تصفیه خانه پساب شهری را به کارخانه منتقل کنیم و کل آب مصرفی زا از این طریق تامین کنیم و نیاز به آب آشامیدنی نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: فولاد شادگان یکی از هشت طرح مُطالعات جامع کشور بود که با هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت در منطقه شادگان احداث گردید.
حسین کهزاد با اشاره به ویژگی های شرکت صنعت فولاد شادگان افزود: طرح فولاد شادگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی سوق الجیشی، نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی رحمت اله علیه و خمل و نقل آسان از مزیت های ویژه این شرکت به شمار می آید.
به گفته ی وی، شرکت صنعت فولاد شادگان اولین شرکتی است که تولید آهن اسفنجی به روش بومی (pered) را در جهان مورد استفاده قرار داده است.
کهزاد در ادامه با اشاره به اقداماتی که توسط شرکت صنعت فولاد شادگان در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است، اظهار داشت: نظر به این‌که یکی از مهم ترین اهداف ایجاد نواحی و شرکت های صنعتی ایجاد شبکه های جمع آوری و احداث تصفیه خانه های فاضلاب پساب صنعتی و بهداشتی می باشد؛ پروژه احداث پساب صنعتی و بهداشتی در مجمتع شرکت صنعت فولاد شادگان با هدف تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی مجتمع و استفاده مُجدد از آن در حال احداث است.
وی افزود: اجرای سیستم پایش آنلاین، پروژه جنگل و احداث فضای سبز، انبار قطعات یدکی مکانیزه و احداث پُست برق جنبی از دیگر مسئولیت های اجتماعی این شرکت است که تاکنون صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه اولویت استخدام در شرکت صنعت فولاد شادگان بومی بودن نیروها بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۳درصد از نیروی کار ما بومی هستند.
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان اضافه کرد: باتوجه به این‌که منطقه شادگان پیش از این صنعتی نبوده و نیروی کارآمد صنعتی نداشته یکی از کارهای ما این است که با همکاری فنی و حرفه ای بحث آموزش و مهارت آموزی را به طور جدی پیگیری کنیم تا جوانان با مهارت مورد نیاز جذب شرکت شوند‌.
وی همچنین با بیان اینکه عمده تجهیزات ما بومی شده هستند و حجم زیادی از قطعات را بومی کردیم، اظهار داشت: تنها دو قطعه تاکنون بومی نشده اند که آن هم توافق نامه ای برقرار شده تا کُمپرسورهای سانتریفیوژ را به یکی از سازندگان داخلی واگذار کنیم.
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در ادامه به برنامه های آتی این شرکت اشاره و اظهار داشت: برنامه داریم که در سال آتی اینترنت اشیا(iot) را با هدف یکپارچه کردت فرآیندهای موجود در سازمان از سطوح پایین تا فرآیندهای لایه ی کسب و کار، راه اندازی نماییم.
کهزاد گفت: همچین در نظر داریم واحد فولادسازی را با ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن بیلت راه اندازی کنیم و با انجام اصلاحاتی، ظرفیت واحد احیا را به یک میلیون تُن برسانیم.
به گفته ی وی، همچنین مُقرر شده است که تا سال ۱۴۰۵ با راه اندازی فولادسازی دوم به ظرفیت ۱/۲ میلیون تُن اسلب عریض و احیای دوم به ظرفیت ۱/۷ میلیون تُن، ظرفیت فولادسازی را به ۲ میلیون تُن و ظرفیت احیا را به ۲/۷ میلیون تُن برسانیم.
وی با گلایه از عدم بومی سازی فولادسازی به رغم ظرفیت های خوبی که برای این کار در استان خوزستان وجود دارد ‌گفت: با وجود اینکه پتانسیل بالایی برای فولاد سازی وجود دارد و این کار از احیا ساده تر است اما متأسفانه هنوز تدبیری برای بومی سازی اتخاذ نشده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.