به گزارش پترونفت، به نقل از روابطعمومی شرکت پتروشیمی اروند، این شش معیار شامل کیفیت محصول (سنجش رضایت از ویژگیها و استانداردهای محصولات نهایی)، بستهبندی و بارگیری (ارزیابی فرایندهای لجستیک شامل نوع بستهبندی، سلامت محصول هنگام دریافت، و شیوه بارگیری)، کانالهای ارتباطی (بررسی دسترسی، کارایی و عمق تعاملات از طریق کانالهای ارتباطی مختلف شرکت با مشتری)، نحوه برخورد و تعامل (سنجش میزان حرفهایگری، حسن برخورد و مهارتهای ارتباطی پرسنل در تماسهای روزانه)، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات (ارزیابی سرعت، شفافیت و اثربخشی مکانیزمهای حلوفصل مشکلات و شکایات مشتریان) و فرایندهای مالی و اداری (سنجش کارایی، سادگی و شفافیت در امور قراردادها، تسویهحساب، و روالهای اداری مرتبط) است.
در تحلیلهای جزئی، عامل «نحوه برخورد و تعامل» بهعنوان یکی از نقاط قوت شرکت پتروشیمی اروند شناخته شده است و به طور خاص، مشتریان از «نحوه برخورد پرسنل در تماسهای تلفنی» ابراز رضایت کامل کردهاند.
بررسی روند رضایتمندی مشتریان در طول سه سال اخیر، خبر از یک تحول ساختاری و مثبت میدهد. بیشترین جهش در معیار «بستهبندی و بارگیری» مشاهده شده است؛ جایی که درصد رضایتمندی ۱۵.۰۴ واحد درصدی افزایش داشته است که این ارتقا نشاندهنده تمرکز و سرمایهگذاری مؤثر شرکت برای رفع یکی از چالشهای اصلی مشتریان در گذشته است.
یکی دیگر از نقاط بهبود چشمگیر، مربوط به معیار «فرایندهای مالی» است که اغلب پیچیدهترین بخش در تعاملات تجاری محسوب میشود. در این بخش، درصد رضایتمندی نشاندهنده رشد قابلتوجه ۸.۳۶ واحد درصدی است. این میزان رشد نشاندهنده تعهد شرکت به سادهسازی و شفافسازی رویههای مالی است و این دستاورد، عاملی کلیدی در کاهش اصطکاک و افزایش آرامش خاطر مشتریان در معاملات آتی خواهد بود.