به گزارش پترو نفت ، نماینده اهواز با تأکید بر قانونگذاری برای جلوگیری از آلودگیهای زیستمحیطی گفت: «مطابق برنامه هفتم توسعه، دولت موظف شده است تا پایان این برنامه، ۱۵ میلیارد مترمکعب از گازهای فلر را جمعآوری کرده و سوختن این گازها را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.»
در زمینه حملونقل عمومی، نماینده اهواز با اشاره به اقدامات انجامشده، از تحویل ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: «برای سال ۱۴۰۴، مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه حملونقل عمومی پیشبینی شده است. این اقدام میتواند گامی مؤثر در کاهش آلودگی هوا باشد.»
نماینده اهواز همچنین به مشکلات مترو اهواز اشاره کرد و تأکید داشت که تأمین منابع مالی برای تکمیل این پروژه در دست پیگیری است.
وی با انتقاد از نحوه پرداخت حق آلایندگی توسط شرکتهای نفتی گفت: «مطابق قانون هوای پاک، حق آلایندگی باید بر اساس یک درصد از تولید محصول آلاینده پرداخت شود، اما شرکت ملی نفت این قانون را نادیده گرفته است.»
مجتبی یوسفی همچنین توضیح داد که در دولت گذشته، مصوبهای تصویب شد که پرداخت حق آلایندگی بر اساس ۱۴.۵ درصد کارمزد تعیین شود، اما این مصوبه با پیگیریهای نمایندگان ابطال شد و معوقات این حق در حال دریافت است.
یکی دیگر از موضوعات مهم مطرحشده، اصلاح محل وصول مالیات شرکتها بود. وی اظهار داشت: «شرکتهایی که پروژههایشان در استانهایی مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان اجرا میشود، مالیات خود را در تهران پرداخت میکنند. با قانونگذاری جدید، وصول مالیات باید در محل اجرای پروژه انجام شود تا سهم استانهای نفتخیز از درآمدها افزایش یابد.»
نماینده اهواز با تأکید بر اهمیت نظارت مجلس و اجرای دقیق قوانین، اظهار امیدواری کرد که با اصلاحات انجامشده، بسیاری از مشکلات زیستمحیطی و زیرساختی خوزستان حل شود و روند توسعه استان سرعت گیرد.