افزونه جلالی را نصب کنید. 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
0

بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه خانه صنعتی کشور در پتروشیمی بندر امام با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت

  • کد خبر : 20368
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه خانه صنعتی کشور در پتروشیمی بندر امام با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت
در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر نفت، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و جمعی از اعضای دولت و مدیران ارشد، تصفیه خانه مرکزی پساب پتروشیمی بندرامام به عنوان پروژه‌ای راهبردی با هدف صیانت از محیط زیست، اکوسیستم دریایی منطقه بندرماهشهر و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی با سرمایه‌گذاری بیست هزار میلیارد ریال و ظرفیت روزانه ۴۰ هزار متر مکعب به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پترو نفت، به نقل از روابط عمومی در این مراسم دکتر انصاری‌نیک مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید جمهور  اظهار داشت: پروژه‌هایی متعددی در دولت سیزدهم تکمیل و راه‌اندازی شدند و یکی از این پروژه‌ها، تصفیه‌خانه پساب صنعتی پتروشیمی بندرامام است که با سرمایه‌گذاری حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال  که از سال ۱۳۹۶ شروع شده و فاز اول آن در سال ۱۴۰۲ و بخش تولید آب اسمزی در سال ۱۴۰۳ وارد مدار  تولید شده امروز شاهد افتتاحیه و راه اندازی رسمی آن هستیم.

دکتر انصاری نیک در این مراسم همچنین، ضمن اشاره به طرح‌های بندرامام نوین خاطرنشان کرد: «به‌زودی شمع کوبی پروژه بزرگ کلر آلکالی در مجاور این تصفیه‌خانه بزرگ شروع خواهد شد و به امید خدا در دولت چهاردهم شاهد راه‌اندازی بخشی از پروژه‌های بزرگ پتروشیمی بندر امام نوین خواهیم بود.

گفتنی تست، تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام دارای دو بخش اصلی شامل تصفیه پساب و نمک‌زدایی است که بیش از ۴۰ هزار مترمکعب پستی را دریافت و ۲۶۰۰۰ متر مکعب اب اسمزی به‌عنوان خروجی آن وارد فرآیند مجتمع می‌شود و نقش بسزایی در کاهش آب مصرفی مجتمع خواهد داشت.

این تصفیه‌خانه با توانمندی و دانش متخصصان ایرانی در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا شده است.

لازم به ذکر است انصاری نیک در این مراسم علاوه بر تقدیر از مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس مدیران و مسولین استانی خوزستان و شهر ماهشهر از کلیه کارکنان و مجموعه بزرگ پتروشیمی بندر امام بخاطر زحمات چندساله تشکر کرد.
علاوه بر بهره‌برداری از طرح تصفیه خانه پتروشیمی بندر امام همزمان  از ۱۶ طرح بزرگ نفت، پالایش و پتروشیمی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان توسط دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت به صورت ویدئوکنفرانسی بهره برداری شد.

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=20368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.