افزونه جلالی را نصب کنید. 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
3

بورس رکورد زد/ پیش بینی بازار سهام

  • کد خبر : 9710
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
بورس رکورد زد/ پیش بینی بازار سهام
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 4 روز اخیر شاخص روند صعودی داشته و دیروز نیز توانست با ثبت رکوردی جدید به کانال 2 میلیون و 300 هزار واحد برسد.

پترونفت، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 30 فروردین- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 36 هزار و 147 واحد صعود کرد و به رقم 2 میلیون و 325 هزار و 434 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 16 هزار و 4 واحد بالا آمد و در رقم 756 هزار و 664 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 356 واحد رشد کرد و به رقم 29 هزار و 308 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 3 هزار و 487 واحدی داشت و به سطح 134 هزار و 218 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 508 نماد رشد قیمت و 144 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 78 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 22 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت بیمه آسیا (آسیا)، شرکت فراوری مواد معدنی ایران (فرآور) و شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آسیا سیر ارس (حآسا)، شرکت قند شیروان (قشیر) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای بنیرو (شرکت نیرو ترانس)، غمهرا (شرکت مهرام) و اتکام (شرکت بیمه اتکایی امین) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) و شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 226 نماد صف خرید داشتند و 11 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 24 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 434 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 200 درصدی به 60 میلیارد تومان رسید. پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 4 روز اخیر شاخص روند صعودی داشته و دیروز نیز توانست با ثبت رکوردی جدید به کانال 2 میلیون و 300 هزار واحد برسد.

شاخص در 4 روز اخیر بیش از 145 هزار واحد –معادل 6.6 درصد- رشد کرده و در فروردین ماه 16 درصد صعود را پشت سر گذاشته است.

دیروز نمادهای وغدیر، وبملت، میدکو، شستا، خودرو، حکشتی و تاپیکو بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. شاخص هم وزن نیز 16 هزار واحد –معادل 2.1 درصد- رشد کرد.

در کنار رشد شاخص‌ها، دیروز ارزش معاملات خرد نیز افزایش پیدا کرد و به دومین رقم در یک سال اخیر رسید. ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 19 هزار و 280 میلیارد تومان رسید.

اما برای پنجمین روز متوالی ورود پول حقیقی تداوم داشت و میزان آن نسبت به روز قبل رشد 52 درصدی داشت. دیروز نمادهای خساپا، خودرو، ذوب، حکشتی، بجهرم، کوثر، وبصادر، بورس، وکار و کگل بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=9710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.