افزونه جلالی را نصب کنید. 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
2
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه خبر داد:

تولید نانو کود اوره توسط پتروشیمی کرمانشاه برای اولین بار در ایران

  • کد خبر : 21302
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
تولید نانو کود اوره توسط پتروشیمی کرمانشاه برای اولین بار در ایران
بعد از گذشت 60 سال در تاریخ تولید اوره ایران، امروز اولین قدم برای تولید نسل جدید اوره در کشور برداشته شد و شاهد امضای یک قرارداد بزرگ و مهم در زمینه تولید نانو کود اوره بودیم.

به گزارش پترو نفت، به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه ‏برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران، قرارداد تولید نانو کود آهسته رهش اوره به صورت پایلوت با مشارکت شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران امضاء شد.

 امیرحسین لطفی لاریجانی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در آیین امضای قرارداد تولید نانو کود اوره، با اعلام این خبر افزود: بعد از گذشت 60 سال در تاریخ تولید اوره ایران، امروز اولین قدم برای تولید نسل جدید اوره در کشور برداشته شد و شاهد امضای یک قرارداد بزرگ و مهم در زمینه تولید نانو کود اوره بودیم.

وی ادامه داد: پتروشیمی کرمانشاه جزو مجموعه‌های بزرگ تولید کننده اوره در ایران است و نقش مهمی در زمینه حمایت از صنایع غذایی و همچنین حوزه صادرات کشور دارد.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه گفت: در سال گذشته به همت مدیرعامل وقت این مجموعه آقای مهندس هاشمی و همکاران مجموعه پژوهش و نوآوری تلاش شد که این هم افزایی و این اتفاق بزرگ با مشارکت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی رقم بخورد و خوشبختانه این تلاش ها و پیگیری های مداوم، امروز به ثمر نشست.

وی تولید نانو کود اوره را در راستای ایجاد تنوع سبد محصولات و دغدغه های زیست محیطی مجموعه عنوان کرد و گفت: کرمانشاه به صورت پایلوت این محصول را تولید می کند و پس از آزمایش در سطح مزرعه، گام های بعدی برای تولید تجاری این محصول برداشته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه از آمادگی این مجموعه برای تنوع بخشیدن به سبد محصولات صادراتی خبر داد و گفت: بسیار مشتاق هستیم با همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این اتفاق رقم بخورد و در آینده نزدیک شاهد تولید محصولات متنوع تری در زمینه تولید اوره باشیم.

افزایش سود سالانه ۱۵۰ میلیون دلاری برای پتروشیمی کرمانشاه

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران نیز در ادامه کود اوره را پایه اصلی تولید بسیاری از محصولات در حوزه کشاورزی معرفی کرد و گفت: کود اوره به دلیل برخورداری از حلالیت بسیار بالا، خیلی سریع از دسترس گیاه خارج می‌شود ولی همکاران ما با استفاده از فناوری‌های نانو این امکان را فراهم کرده اند که در محصول جدید تولید شده، این کود به آهستگی و به تدریج در اختیار گیاه قرار می گیرد.

محسن مردی تصریح کرد: این موضوع باعث صرفه جویی حدود ۳۰ درصدی مصرف کود می شود و عوارض زیست محیطی کمتری را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به این ویژگی ها، طرح تولید نانو کود اوره یک پروژه بسیار مهم است که با کمک پتروشیمی کرمانشاه اجرایی می شود و اثرات اقتصادی و زیست محیطی بسیار مهمی برای بخش تولید کشور در پی خواهد داشت.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی دامه داد: همچنین با توجه به اختلاف قیمت جهانی نانو کود اوره در مقایسه با اوره معمولی، هر یک میلیون تن صادرات این محصول ارزش افزوده ای معادل ۱۵۰ میلیون دلار خواهد داشت.

مردی یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اگر تولید این محصول به سطحی برسد که نیمی از کود اوره مورد نیاز کشاورزان را تامین کند سالانه شاهد یک صرفه جویی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در پرداخت یارانه ها خواهیم بود.

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در جمع ۱۰۰ شرکت برتر ایران

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران که دوم بهمن ماه 1402 با حضور مقامات کشوری و مدیران شرکت‌های برتر و بزرگ کشور، خبرگان و صاحب نظران اقتصادی و صنعتی برگزار شد؛ موفق به کسب “رتبه اول از نظر شاخص بازده فروش در گروه پتروشیمی” به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی ایران شد. شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، اولین شرکت خصوصی تولیدکننده اوره و آمونیاک ایران بود که موفق به کسب این افتخار شد.

یک نگین صنعتی در دشت بیستون

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اولین شرکت خصوصی تولید کننده اوره گرانول و آمونیاک در کشور است. وجود چنین تأسیسات صنعتی در حوزه تولید فرآورده از منابع گاز کشور به منزله وجود قطبی صنعتی برای استان های مرزی ایران و کانونی تجاری برای ورود به بازار فرآورده های پتروشیمیایی در کشورهای غربی همسایه با ایران، آسیای میانه، اروپا و آمریکای لاتین است.

این مجموعه با برخورداری از 295 هکتار اراضی، بزرگترین و برترین مجموعه صنعتی غرب و شمالغرب کشور را تشکیل می دهد. از این میزان از ارضی 75 هکتار آن به سایت صنعتی اختصاص یافته و نزدیک به 110 هکتار دیگر با پوششی از فضای سبز از همنشینی رنگ های صنعت و طبیعت سخن می گوید و علاوه بر رعایت 14 برابری الزامات زیست محیطی و دریافت مستمر گواهینامه های عدم آلایندگی، این شرکت را به یکی از زیباترین مجموعه های صنعتی ایران و نگین صنعت سبز کشور بدل ساخته است.

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=21302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.