افزونه جلالی را نصب کنید. 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
1
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در نشست هیات رئیسه، روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز تاکید کرد:

ضرورت تقویت باور علمی و توان مهندسی دانشجویان

  • کد خبر : 20415
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
ضرورت تقویت باور علمی و توان مهندسی دانشجویان
نشست همکاری علمی و پژوهشی بین پتروشیمی بندرامام با دانشگاه شیراز به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور دکتر انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، هیات رئیسه دانشگاه، روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی در سالن کنفرانس دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش پترو نفت، به نقل از روابط عمومی دکتر سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در این نشست ویدئوکنفرانسی ضمن تاکید بر نقش مهم استان فارس در جنوب کشور اظهار داشت: استان فارس یک قطب جمعیتی، صنعتی و علمی است که موقعیت و اهمیت دانشگاه شیراز را دو چندان کرده و از طرف دیگر سابقه تاریخی، فرهنگی و ادبی شیراز می تواند انگیزه پژوهشگران و صنعت گران را برای نوآوری و خلاقیت بیشتر کند.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام همچنین بر ارتقای کیفیت همکاری و تعامل بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه های نسل جدید جدا از مسائل آموزشی باید به مسائل ارتباط با صنعت، کارآفرینی و توسعه پایدار نیز توجه کنند و دانشگاه شیراز به عنوان یک قطب مهم علمی در کشور ظرفیت پژوهشی و علمی مناسبی برای همکاری با این پتروشیمی دارد.
دکتر انصاری نیک ادامه داد: برای پروژه هایی مانند شناخت و توسعه محصولات، تعریف و تکمیل، امکان سنجی فنی و اقتصاد کارخانه ظرفیت هایی مناسبی در این پتروشیمی برای همکاری با دانشگاه شیراز وجود دارد.
وی به ظرفیت های پتروشیمی بندرامام نیز پرداخت و گفت: بندر امام در سه دهه بزرگترین تولید کننده pvc کشور و همچنین جزو بزرگترین تولیدکننده های محصولات پتروشیمی در کشور بوده است.
وی به چشم انداز و راهبرد توسعه بندر امام نوین نیز اشاره کرد و گفت: در چشم انداز بندرامام نوین و در ادامه زنجیره های ارزش، ۹ محصول دیگر را به ۳۰ محصول پتروشیمی اضافه خواهیم کرد که این پتروشیمی را در میان رقبا به جایگاه باشکوه گذشته خود بازگرداند.

دکتر انصاری نیک دربخش دیگر سخنان خود درباره باورمندی دانشجویان نیز گفت: مدیران دانشگاه ها باید باور علمی و توان مهندسی در دانشجویان را تقویت کنند و دانشجویان به این باور برسند علم فراگرفته در دانشگاه ها باید در صنعت کاربردی و منجر به خلق دانش مهندسی، طراحی و توسعه محصول تجاری گردد.
لازم به ذکر است در این نشست که برخی از مدیران پژوهشی بندرامام در دانشگاه شیراز حضور داشتند زمینه ها و بسترهای همکاری مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=20415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.