افزونه جلالی را نصب کنید. 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
1

مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی فارابی برگزار شد

  • کد خبر : 22011
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی فارابی برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی فارابی با حضور بیش از ۸۱ درصد سهامداران و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.

به گزارش پترو نفت، مطابق با اطلاعیه انتشار یافته، مجمع عمومی عادی سالیانه مربوط به دوره مالی شرکت پتروشیمی فارابی در ساعت ۱۰ روز شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۲ به ریاست قاسم عابدزاده و با حضور اکثریت سهامداران و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.

در این مجمع پس از قرائت دستور جلسه و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت‌های مالی دوره مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲ تصویب گردید.

در ادامه این جلسه، دکتر کفایت‌مند غیور با اشاره به پتروشیمی شازند بعنوان منبع اختصاصی تامین خوراک فارابی به تشریح اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص پرداخت و گفت: تامین خوراک فارابی تلفیقی از تامین از داخل و واردات است که بخش داخلی آن از طریق بورس کالا تامین می‌شود از طرفی از بهمن ماه گذشته اقدام به جایگزینی نوری با پتروشیمی بوعلی در زمینه تامین اورتوزایلین کرده ایم.

مدیرعامل پتروشیمی فارابی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت گفت: موافقت اصولی پروژه ۱۱۶ میلیون دلاری تولید اتانول سنتزی از متانول از شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخذ گردیده از طرفی پروژه اسید فیوماریک هم اکنون پیشرفتی ۶۰ درصدی دارد.

ایشان در ادامه به دستاوردهای فارابی در سال گذشته پرداخت و گفت: آغاز دوباره عملیات اجرایی پروژه اسید فیوماریک، تهیه طرح تولید اتانول سنتزی از متانول و مهر تایید حسابرس بواسطه رفع بندهای سنواتی قبل بخشی از دستاوردهای فارابیست که با همت همکارانم به بار نشست.

وی در ادامه چالش‌های پیش روی این شرکت را اینگونه تشریح کرد: چالش با سازمان محیط زیست بواسطه مشکلات زیست محیطی، محدودیت‌های صادراتی، پایداری تامین خوراک، دستورالعمل‌های ارزی و نرخ فورش صادراتی از چالش‌های پیش روی فارابیست.

مدیرعامل فارابی به تشریح برنامه‌های این شرکت برای سال جاری پرداخت و گفت: بهینه‌سازی فرآیند تولید و لجستیکی، بهبود و ارتقای ساز و کارهای فروش، تکمیل پروژه زیست محیطی اسید فیوماریک، تلاش برای تامین مالی پروژه اتانول سنتزی و آغاز عملیات اجرایی، ورود به حوزه لجستیک با ایجاد مخازن جدید جهت درآمد پایدار و صادرات PA از مهمترین برنامه‌های ما برای سال جاریست.

در پایان این مجمع شرکت‌های پتروشیمی فن آوران، امیرکبیر، بانک رفاه کارگران، گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین و گسترش تجارت هامون بعنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره منصوب، روزنامه‌های ایران و اطلاعات بعنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار تعیین و علی رغم شناسایی سود برای سال مالی فوق الذکر اما به دلیل زیان انباشته سنواتی، سودی تقسیم نگردید.

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=22011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.