تبلیغات

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو الحجة 1446 Friday, 6 June , 2025
0

پیام دکتر محمد شریعتمداری در گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط عمومی

  • کد خبر : 29519
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۴
پیام دکتر محمد شریعتمداری در گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط عمومی
.

روز ارتباطات، در خاطره نسل ما، نویدبخش طلوع عصری است که در آن، انسان بر فراز قله‌های بلند آگاهی و دانش ایستاده است. واقعه انقلاب ارتباطات و اطلاعات، شریف‌ترین رویداد در تاریخ زیست ملت‌هاست. چون از چشمه لایزال خلاقیت و اراده انسان‌ها برخاسته است.
عصر ارتباطات با تکیه بر بال قدرتمند فناوری‌های نوین، بنیان‌ها و ساختارهای جهان و روابط میان انسان‌ها و ملت‌ها را دگرگون ساخت. جهانی نو خلق کرد که در آن، اعتبار جوامع و تأثیر انسان‌ها با عیار آگاهی و فضیلت دانایی سنجیده می‌شود.
جنبش سترگ ارتباطات، با آن‌که در مسیر خود دولت‌ها و ملت‌ها را با چالش‌ها، دغدغه‌ها و دشواری‌هایی روبه‌رو کرد، اما دریچه‌های بی‌شمار از فرصت‌ و توانمندی را به روی ملت‌ها گشود. چه فرصتی از این والاتر که در سایه این جنبش، دیوارهای ستبر انحصار دانش و اطلاعات فروریخت و مسیر سخت و پرهزینه دستیابی به گمشده دانش و تکنیک، بر انسان‌ها بسی سهل و آسان شد.
باور کنیم که در جهانی چنین پرشتاب، داده‌ها و اطلاعات، مولفه اصلی قدرت است و تنها راه دستیابی به افق‌‌های توسعه در گرو توانایی و خلاقیت ما درگردآوری، تحلیل، پردازش و به‌کارگیری هوشمندانه این داده‌ها است. آینده سازمان ما در گرو فهم دقیق و عمیق فرصت‌های دنیای جدید و ایجاد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی برای بهره‌گیری به‌موقع از دستاوردها و امکانات دنیای ارتباطات و فناوری نوین است.
در این روز فرخنده، با نگاهی پرامید و تحسین‌آمیز، به همت مردان و زنانی که در عرصه ارتباطات و روابط عمومی، پرچم آگاهی و روشنگری را برافراشته‌اند، می‌نگرم. اما در عین حال معتقدم که حوزه روابط عمومی، برای آن‌که در تراز شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بدرخشد، نیازمند دگرگونی بنیادین در همه ابعاد است. در این مسیر، دمیدن روح خلاقیت و پویایی، نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛ ضرورتی که جز با تجهیز به دانش روز، آموختن مستمر، و بهره‌گیری از تکنیک‌های مراکز تخصصی روابط عمومی دنیای مدرن، تحقق نخواهد یافت. تسلط و آگاهی نسبت به کاربرد فناوری‌های نوین ارتباطی، به‌ویژه هوش مصنوعی، یک الزام غیرقابل انکار به شمار می‌آید.
روابط عمومی ما، علاوه بر تعامل با هزاران نیروی فعال در میادین پتروشیمی، باید به حفظ و پویایی سرمایه اجتماعی ۴۰ میلیون سهامدار شریف و ظرفیت چشمگیر باشگاه بزرگ فرهنگی ورزشی استقلال بیندیشد. با چنین پشتوانه‌ای، سازمان روابط عمومی گروه پتروشیمی خلیج فارس باید جغرافیا و گستره جدیدی از اثرگذاری ارتباطی را ترسیم کند؛ گستره‌ای که در آن، صدای صنعت، پژواک اعتماد و امید شود و با تکیه بر پیشرفته‌ترین ابزارهای انتقال پیام، به تعمیق منافع ملی و فرهنگ وفاداری سازمانی همت گمارد.
*محمد شریعتمداری*
*مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس*

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=29519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
بانک ملی ایران بیست و نهمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان روز صنعت پتروشیمی روز کار و کارگر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه شرکت مبین انرژی خلیج فارس شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه شرکت ملی حفاری ایران شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس محمد شریعتمداری نمایشگاه ایران پتروکم هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ هلدینگ خلیج فارس ورزش پتروشیمی پتروشیمی ارومیه پتروشیمی اروند پتروشیمی اصفهان پتروشیمی امیرکبیر پتروشیمی بندرامام پتروشیمی بوشهر پتروشیمی تبریز پتروشیمی تندگویان پتروشیمی جم پتروشیمی زاگرس پتروشیمی سبلان پتروشیمی شهید تندگویان پتروشیمی شهید رئیسی گلستان پتروشیمی شیراز پتروشیمی غدیر پتروشیمی فارابی پتروشیمی مارون پتروشیمی مروارید پتروشیمی مسجدسلیمان پتروشیمی نوری پتروشیمی هنگام پتروشیمی پارس پتروشیمی پردیس پتروشیمی کرمانشاه پتروفن ۱۴۰۳ پیام تسلیت چهل و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کیمیای پارس خاورمیانه