پترونفت، اواسط خردادماه گذشته و در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی اروند که با حضور سهامداران آن برگزار شد خبرهای خوشی به سمع و نظر حاضرین رسید. افزایش سود خالص در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و افزایش ۳۱ درصدی سود خالص شرکت طی سال گذشته، تولید بیش از ۱۵ درصدی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، اجزای مهم این خبرها را تشکیل می دادند. همچنین افزایش فروش در سال ۱۴۰۱ با ثبت رکورد جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل(افزایش ۲۰ درصدی) و مجوزهای ساخت «اروند دو» در قالب زنجیره ۳۰۰ هزار تنی محصولات «پی.وی.سی» نیز وعده داده شد.
خبرهای رشد شرکت به اینجا ختم نمی شد که یازدهم تیرماه گذشته خروجی پایگاه خبری پتروشیمی اروند با خبر خوشحال کننده ی دیگر، بهره گیری از فناوری نانو برای کاهش مصرف انرژی و افزایش زمان سرویس دهی تجهیزات را اعلام کرد(این مهم در راستای رفع گلوگاه های تولید و کاهش wasteliquid موفق به بکارگیری نانو پوشش ضد رسوب با اهداف بهبود عملکرد ریبویلرهای برج وکیوم و افزایش طول عمر عملیاتی ریبویلرهای واحد EDCVCM شدند)
اما پتروشیمی اروند ضمن ایفای نقش وظایف ذاتی خود، در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز گام های بسیار مهمی برداشته و در همین راستا می توان به خرید 3300 کیف مدرسه با مایحتاج یکساله برای هر نفر اشاره داشت، که به کمیته های امداد شهرهای ماهشهر، سربندر، شادگان و خانواده زندانیان ماهشهر نیز تحویل داده شده است. در بخشی دیگر نیز میزبانی بیش از ۴۰ نفر از کارشناسان و روسای ادارات HSE، محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان بندرماهشهر از دیگر عملکردهای این شرکت«با نام عوارض سبز» در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز انجام شده است. (لازم به توضیح است به دلیل تعدد کارهای انجام گرفته در حوزه مسئولیت های اجتماعی فقط به تعدادی از آنها اشاره شد)
باتوجه به موضوع های مطرح شده فوق اما، کریمی مدیرعامل این شرکت با نگاهی وسیع از ظرفیت مدیریتی بانوان در پتروشیمی اروند غافل نماند و با انتصاب خانم ها درسمت های مدیر روابط عمومی شرکت و سرپرست جبران خدمات و امور کارکنان و سرپرست بهداشت صنعتی کار و دبیر کمیته سلامت، نشان داد که سیاست شایسته سالاری و بهرهگیری از توانایی بانوان توانمند در مسئولیتهای سازمانی را به شدت معتقد است و دنبال می کند و مواردی دیگر که در حوصله این گزارش نیست.
در سویی دیگر نیز مسئولین این شرکت با حضور فعال در هفدهمین دوره نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست نشان دادند که از هیچ رخدادی برای پیشرفت و خدمت به ایران اسلامی فروگذار نمی کنند و تا آنجایی که توان داشته باشند برای عرضه خود می کوشند.
در همین زمینه و دومین روز از نمایشگاه مذکور، محمدرضا کریمی مدیرعامل این شرکت ضمن تاکید بر نقش ارزش آفرین صنایع پایین دستی، افزود: تلاش می کنیم تا علاوه بر افزایش عرضه محصولات با کیفیت شرکت پتروشیمی اروند به صنایع پایین دستی، در حجم تولیدات شرکت نیز انقلاب دیگری محقق سازیم تا علاوه بر تامین کامل نیاز بازار داخل در سالهای آینده، نقش موثری نیز در بازار PVC جهانی داشته باشیم.
این مقام مسئول همچنین در گفت وگو با تولیدکنندگان صنایع پایین دستی از برنامههایی اجرا شده در این شرکت برای رفع موانع عرضه محصولات خبر داد و عنوان کرد: طی سالیان گذشته ضمن ارتباط تنگاتنگ شرکت پتروشیمی اروند با شرکت های پایین دستی و حضور کارشناسان و مدیران این شرکت در میان شرکتهای تولید کننده، بسیاری از مشکلات صنایع برطرف شده است و تلاشها تا رفع کامل مشکلات صنایع پایین دستی که ارزشآفرینی واقعی را در صنعت محقق میسازند، ادامه دارد.
در خلال برگزاری این نمایشگاه نیز پنجمین همایش ارتباط با مشتری توسط پتروشیمی اروند برگزار شد، که نشان از نگاه مسئولانه مدیران این شرکت نسبت به مشتری ها و مراجعین را دارد.
لازم به توضیح است گزارش ها و اخبار مختلف دیگر از عملکرد مسئولین و کارکنان این شرکت را طی روزهای آینده ارائه خواهیم کرد.