افزونه جلالی را نصب کنید. 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
3
معاون وزیر نفت، در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان:

جمع‌آوری گازهای مشعل و همراه با نفت: راهی برای بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های نفتی ایران

  • کد خبر : 16762
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
جمع‌آوری گازهای مشعل و همراه با نفت: راهی برای بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های نفتی ایران
معاون وزیر نفت، در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان گفت: جمع‌آوری گازهای مشعل و همراه با نفت، راهی برای بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های نفتی ایران

به گزارش خبرنگار پترونفت، در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در سخنرانی خود به اهمیت ماه مبارک رجب اشاره کرد و آرزوی بارش برکات و رحمت الهی در این ماه را برای جمهوری اسلامی و ملت ایران بیان کرد.

 

وی همچنین به شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت تجلیل کرده و به استان خوزستان، جایگاه ویژه‌ای در میان سایر استان‌ها اختصاص داد. خجسته مهر به همبستگی و اتحاد مردم ایران و تلاش برای رشد اقتصادی کشور اشاره کرد.

 

در ادامه، وی به تلاش‌های انجام شده در استان خوزستان و نقش آن در تولید نفت و گاز اشاره کرد و تشکر ویژه‌ای را به کارگران و کارکنان عملیاتی در مناطق مختلف ابراز کرد. همچنین، از مقامات محلی و مسئولان استان خوزستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه خوزستان قدردانی کرد.

 

معاون وزیر نفت اعلام کرد: از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم، یک رویکرد اساسی در نظر گرفته شده است. این رویکرد نیازمندی‌های اصلی دولت سیزدهم را در حوزه نفت و شرکت ملی نفت ایران تعیین می‌کند.

 

او افزود: یکی از موارد بسیار مهمی که خواسته شده است، رشد تولید را حتماً بهبود بخشیم. این در حالی است که در دوره‌ای از نارسایی، رکود و تحریم قرار گرفتیم. از ما خواسته شده است که سرمایه‌گذاری و توسعه میادین نفت و گاز را تسریع کنیم، به ویژه در میادین مشترک. همچنین، ما موظف شده‌ایم بازارهای جدید را کشف کنیم و صادرات را افزایش دهیم.

 

وی تأکید کرد: هنگامی که دولت سیزدهم به اداره کشور دست پیدا کرد، مواجه شدیم که بودجه حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی کمبود دارد. سوال این است که چه کسی باید این بخشی از کسری بودجه را جبران کند؟ در حال حاضر، این وظیفه به عهده شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که در خدمت عموم قرار دارند و باید رشد تولیدی داشته و درآمدزایی کنند. همچنین، از ما خواسته شده است که شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز توسعه دهیم تا زنجیره ارزش را تکمیل کنیم.

 

در ادامه، خجسته مهر، با اشاره به زیست بوم فناوری در استان خوزستان و سایر استان‌ها، افزود: از ما خواسته شده است که زیست بوم فناوری را در این استان‌ها تکمیل کنیم. همچنین، تولید گاز را افزایش داده و تولید نفت را افزایش دهیم. در این جلسه، به‌طور خلاصه می‌توانم بگویم که این وظیفه در راستای ماموریت اساسی ما قرار دارد. آیا ما موفق بوده‌ایم؟ این اعداد و آمارها که من ارائه می‌دهم، نشانگر خلاقیت و تلاش شما عزیزان هستند.

 

وی اضافه کرد: امروز، ما بیش از سه میلیون و سه هزار بشکه نفت را به تولید کشور اضافه کرده‌ایم. اینگزارش خبری ادامه می‌یابد.

 

وی اضافه کرد: امروز، ما بیش از سه میلیون و سه هزار بشکه نفت را به تولید کشور اضافه کرده‌ایم. این رشد تولیدی بهبود قابل توجهی نسبت به دوره‌های قبلی است و نشان از تلاش‌های موفق در توسعه میادین نفتی و گازی دارد.

 

معاون وزیر نفت اظهار داشت: برای رسیدن به این رشد تولیدی، تلاش‌های فراوانی انجام شده است. افزایش سرمایه‌گذاری در میادین نفتی و گازی، بهره‌برداری بهینه از فناوری‌های نوین، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و جستجو برای بازارهای جدید از جمله اقداماتی هستند که به این رشد تولید کمک کرده‌اند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین، تلاش‌هایی برای توسعه زیست بوم فناوری در استان خوزستان و سایر استان‌ها انجام شده است. این تلاش‌ها به منظور تکمیل زنجیره ارزش و افزایش تولید گاز و نفت در این مناطق صورت گرفته است.

 

اعلام کرد که در حال حاضر قراردادهای بزرگی برای توسعه صنعت نفت در این کشور به امضا رسیده است. این اعلامات به طور کلی درباره برنامه‌های آتی دولت در این زمینه نیز صحبت کرد.

 

خجسته مهر بیان کرد: ما برنامه‌های جدی برای توسعه صنعت نفت در سال‌های آینده داریم و به توفیق الهی، قراردادهای بسیاری را در حال حاضر امضا کرده‌ایم. علاوه بر امضای قراردادها، فرآیند اجرایی آن‌ها نیز آغاز شده است.

 

وی افزود: به طور کلی، حدود چهار میلیارد دلار به عنوان قراردادهای امضا شده در دولت فعلی وجود دارد. من نیز بسیار خوشحالم که این خبر را به شما اطلاع بدهم که تا پایان سال جاری، قراردادهای بزرگ و بسیار مهم دیگری در جمهوری اسلامی امضا خواهیم کرد. امیدوارم این خبر برای ملت ایران به عنوان یک ارمغان خوشایند باشد.

 

وی بیان کرد: در بخش صادرات نفت، ما به عنوان دومین کشور صادرکننده نفت در جهان عمل کرده‌ایم. همچنین، تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور از ۱۵۰ به ۷۰۰ شرکت افزایش یافته است. این شرکت‌ها نقش مهمی را در توسعه صنعت نفت و دیگر صنایع مرتبط با آن ایفا می‌کنند.

 

در ادامه، خجسته مهر گفت: یکی از اولویت‌های ما جمع‌آوری گازهای مشعل و همچنین گازهای همراه با نفت است. با جمع‌آوری این گازها، می‌توانیم برای جلوگیری از سوزاندن آن‌ها و بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های نفتی خوداقدام کنیم. در واقع، با ایجاد ظرفیت مناسب، می‌توانیم به میزان دو میلیارد فوت مکعب گاز را جمع‌آوری کنیم. این میزان گاز جمع‌آوری شده به معادل تولید چهار میلیون بشکه نفت معادل است، که تأییدیه استاندارد فاز جنوبی است. این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که ما در راستای تحقق اهداف صنعت نفت در جمهوری اسلامی قدم‌های مثبتی برداشته‌ایم.

 

در پایان، خجسته مهر اظهار داشت: ما از شرکت‌های دانش بنیان انتظار داریم نقش‌های مهمی را در توسعه صنعت نفت بپذیرند. جمع‌آوری گازهای مشعل و همراه با نفت، یکی از این نقش‌ها است که با موفقیت انجام شده است. با ایجاد ظرفیت مناسب، می‌توانیم از سوزاندن این گازها جلوگیری کنیم و در کل، ظرفیت بیشتری برای تولید نفت را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=16762

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.