افزونه جلالی را نصب کنید. 25 ربيع أول 1446 Saturday, 28 September , 2024
3

وزیر پيشنهادي نفت؛ پاک و بی‌آلایش متعهد و متخصص

  • کد خبر : 21551
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷

به قلم گلشن فردی پور در بهبوهه روزهای سرنوشت‌سازی که رئیس‌جمهور منتخب اسامی وزار را به مجلس معرفی کرده، گمان‌زنی‌ها در میان اهالی سیاسی و رسانه‌ای بالا گرفته است. طیف‌های مختلف سیاسی بسته به خط مشی و ذائقه سیاسی، رسانه‌ها با توجه به گرايش و نوع برخورد با مسائل و افراد صاحب‌نام که همواره اظهاراتشان […]

به قلم گلشن فردی پور

در بهبوهه روزهای سرنوشت‌سازی که رئیس‌جمهور منتخب اسامی وزار را به مجلس معرفی کرده، گمان‌زنی‌ها در میان اهالی سیاسی و رسانه‌ای بالا گرفته است. طیف‌های مختلف سیاسی بسته به خط مشی و ذائقه سیاسی، رسانه‌ها با توجه به گرايش و نوع برخورد با مسائل و افراد صاحب‌نام که همواره اظهاراتشان مورد توجه عموم مردم است، درباره‌ی وزرای پیشنهادی نظر می‌دهند.
البته که چنین شرایطی مختص جامعه ایران نبوده و نیست و تأثیرپذیری نمایندگان مجلس از این فضا بر رای اعتماد آنان به افراد پيشنهادي موثر بوده و هست.
در نهایت نهاد تصیم‌گیر مجلس شورای اسلامی است. پیش‌درآمد آرا در کمیسیون‌های تخصصی و در زمان ارائه برنامه‌های هر وزیر و بررسی سوابق فرد معرفی شده، مشخص می‌شود. جایی که نمایندگان به دور از هیاهو سیاسی و رسانه‌‌ای با در نظر گرفتن اصل تعهد، تخصص، تجربه و خوشنامی وزیر پيشنهادي را محک می‌زنند و در نمره‌ی رد یا قبولی را اعلام می‌کنند.

با نگاهی دقیق و تخصصی به سوابق محسن پاک‌نژاد وزیر پيشنهادي نفت، می‌توان دریافت که معیارهای یاد شده درباه‌ی پاک‌نژاد صدق می کند. اگر بخواهیم تخصص و تجربه را ملاک قرار دهیم، با یک جستجوی ساده می‌توان به مسولیت‌هایی که از بیست و هفت سال پیش تا به امروز که وارد وزارت نفت شده‌اند اشاره کرد: معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت ایران در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، نقش‌های کلیدی در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های نفتی، مدیریت و بهره‌برداری از منابع نفت و گاز ایران، نظارت بر پروژه‌های بزرگ نفتی، بهبود فناوری‌های مربوط به استخراج و تولید نفت و گاز و ارتقای تحقیقات علمی توسعه میادین نفت و گاز ایران، بيانگر بخشی از تجارب ارزنده را نشان می‌دهد.
در کنار این محسن پاک‌نژاد چهره‌ای دانشگاهی است، چرا که در حوزه آموزش و پژوهش به عنوان استاد دانشگاه و پژوهش‌گر در زمینه نفت و گاز فعالیت کرده است. مطمئنا قرار گرفتن تجربه و تخصص، تعهد را معنا می‌بخشد. سه اصل مهم در تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس و تاثیر در افکار عمومی و اظهارنظر سیاسیون.

در شرایطی که جامعه به شدت نیازمند قرار گرفتن افراد موثر در جایگاهی هستند که مستقیما با معیشت سر و کار دارد، از اهالی رسانه انتظار می‌رود به دور از سوگیری سیاسی و با در نظر گرفتن جنبه انصاف به وزاری پيشنهادي بپردازند. اگر می‌خواهیم افراد موثر و مرتبط سکان را در دست بگیرند، دعواهای سیاسی را کنار بگذاریم و با در نظر گرفتن اصل بی‌طرفی و واقع‌بینی وزاری پيشنهادي را به جامعه و نمایندگان معرفی کنیم.

لینک کوتاه : https://petronaft.ir/?p=21551

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.