افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
معاون وزیر نفت در بازدید از پالایش گاز هویزه خلیج فارس:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هرگونه تلاش برای توسعه داخلی‌سازی حمایت می‌کند

  • کد خبر : 8930
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هرگونه تلاش برای توسعه داخلی‌سازی حمایت می‌کند
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اهمیت بومی‌سازی و تقویت تولید داخل گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هر تلاشی برای توسعه داخلی‌سازی حمایت می‌کند.

پترونفت، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در بازدید از شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس (ان‌جی‌ال ۳۲۰۰) با قدردانی از همه کارکنان این طرح اظهار کرد: این طرح تا عید سعید فطر آماده بهره‌برداری رسمی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اهمیت طرح پالایش گاز هویزه خلیج فارس از نظر اقتصادی و زیست محیطی افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۱ آغاز شد که به دلایل مختلف از جمله تغییر دولت و کمبود سرمایه‌گذاری و مسائل دیگر، دچار عقب ماندگی شد اما از سال ۱۳۹۸ با جدیت بیشتری پیش رفت و در یک سال اخیر با توجه به تلاش جهادی همکاران، این پروژه به نتیجه رسید.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه سیاست مقام معظم رهبری، نظام و دولت، بومی‌سازی حتی با کیفیتی برتر از لایسنسورهای خارجی است، ادامه داد: از مدیران پروژه تقاضا می‌کنم، نقشه راه روشنی برای بومی‌سازی کالاهای مصرفی ترسیم کنند تا تجهیزاتی را که پیش از این وابستگی داشتیم، از منابع داخلی تأمین شود و برای فرزندان همین کشور اشتغال ایجاد کنیم.

 

شاهمیرزایی تصریح کرد: جنگ ترکیبی مجموعه‌ای از جنگ‌های اقتصادی و تحریم و جنگ فرهنگی است تا دشمن با بهره‌گیری از آن گسست نسلی ایجاد کنند. ما در حوزه اقتصادی، باید روی پای خود بایستیم و بومی‌سازی را تقویت کنیم تا نقشه‌های دشمن را خنثی شود. باید روی بومی‌سازی و مدیریت دانش تمرکز بیشتری داشته باشیم و چشم‌مان به غرب یا شرق نباشد.

 

وی تأکید کرد: ما هم در شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هر گونه تلاش برای بومی‌سازی و تقویت توان داخلی حمایت می‌کنیم؛ حتی در مورد کالاهایی که در ظاهر ساخت آن در داخل هزینه بیشتری نسبت به مشابه خارجی داشته باشد چراکه با افزایش تولید، هزینه تمام شده آن کاهش می‌یابد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به موفقیت کشور در صادرات کاتالیست گفت: اوایل امسال اگر گفته می‌شد ایران صادرکننده کاتالیست است، کمتر کسی باور می‌کرد اما با کمی تلاش و پشتکار و ارائه درست از ظرفیت‌های داخلی، ایران به صادرکننده کاتالیست تبدیل شد و تاکنون مقدار قابل توجهی کاتالیست صادر شده یا سفارش خرید آن از سوی طرف خارجی ثبت شده است.

 

شاهمیرزایی با بیان اینکه افزایش تولید کاتالیست می‌تواند علاوه بر صادرات، نیاز صنایع داخلی ما را هم تأمین کند، گفت: با توجه به چشم‌انداز ظرفیت ۲۰۰ میلیون تنی برای صنعت پتروشیمی کشور تا برنامه هشتم توسعه، ما نیاز به افزایش تولید کاتالیست با بالاترین استانداردها و کیفیت برای تأمین نیاز داخلی داریم.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=8930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.