افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
4
رئیس دستگاه حفاری 56 فتح شرکت ملی حفاری ایران:

همکاری متخصصان شرکت ملی ایران با  شرکت های دانش بنیان ارزشمند است

  • کد خبر : 6028
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
همکاری متخصصان شرکت ملی ایران با  شرکت های دانش بنیان ارزشمند است
رئیس دستگاه حفاری 56 فتح شرکت ملی حفاری ایران، گفت : همکاری متخصصان شرکت ملی حفاری ایران با  شرکت های دانش بنیان در جهت بومی سازی قطعات و تجهیزات را ارزشمند و قابل تحسین دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران،  رسول خیری افزود: تا پیش از تاسیس این شرکت، صنعت حفاری در ایران توسط خارجی ها مدیریت  می شد به گونه ای که در سمت های تخصصی دکل (حفار، سر حفار) از کارکنان ایرانی استفاده نمی شد و علم صنعت حفاری و دست یابی به مخازن نفتی و گازی در انحصار چند کشور خاص بود.

وی که از روسای با سابقه و تحصیل کرده در این شرکت است،  اظهار کرد: از ابتدای تاسیس شرکت ملی حفاری ایران  به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1358 تا کنون مته دستگاه های حفاری دراعماق زمین بی وقفه در حال چرخش و پیشبرد اهداف صنعت نفت و اقتصاد کشور می باشد و این امر جز با همت جوانان متخصص صنعت حفاری و شرکت های دانش بنیان و ساخت قطعات و تجهیزات در داخل کشور میسر نمی گردید.
خیری حفاری در میادین نفتی استان خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر، هرمزگان ، ایلام  و خراسان رضوی و سرپرستی دستگاه های 40، 82، 56، 60، 35 و 56 را از سوابق کاری خود در صنعت حفاری برشمرد و گفت: در اوائل تاسیس شرکت 90 درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز و کاربردی در صنعت حفاری از خارج تهیه و مورد استفاده قرار می گرفت اما در سال های اخیر با تلاش و همت  متخصصان ایرانی در زمان حاضر یک دستگاه حفاری 100 درصد بومی سازی  و در حال حفاری چاه های نفت و گاز است.

رئیس دستگاه حفاری 56 فتح انتقال تجربه، آموزش های تخصصی کارکنان و ارتباط مدیریت ارشد با شرکت های سازنده و دانش بنیان را از علل موفقیت این صنعت کلیدی و مادر تخصصی دانست و افزود: کسب تجربه از پیشکسوتان یکی از روش های مهم در فراگیری همسو با تحصیلات دانشگاهی می باشد.

دستگاه حفاری 56 فتح از دستگاه های تحت سرپرستی مدیریت عملیات خشکی _ 3 است  که از سال 1378 به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوست و تا کنون با حفر56 حلقه چاه نفت و گاز 93 هزار918 متر حفاری را در کارنامه دارد و هم اکنون در میدان نفتی اهواز در حال تعمیر یک حلقه چاه نفتی می باشد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=6028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.