افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
0

کاشت ۲۰ هزار اصله نهال حرا توسط شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر

  • کد خبر : 20021
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کاشت ۲۰ هزار اصله نهال حرا توسط شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر
شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر نسبت به تأمین و کاشت ۲۰ هزار اصله نهال حرا در خوریات شمالی خلیج فارس اقدام کرد.

به گزارش پترو نفت، شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر همسو با مسئولیت های اجتماعی و با رویکرد حفظ توسعه پایدار و در جهت کنترل و جلوگیری از گسترش تغییرات اقلیمی و توسعه فضای سبز، نسبت به تامین و کاشت ۲۰ هزار اصله نهال حرا در خوریات شمالی خلیج فارس اقدام نمود.

گودرزی فر رئیس امور HSE پتروشیمی الماس ماهشهر ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط زیست، با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست بیان نمودند که همزمان با انجام وظایف مهندسی و ساخت در مگا پروژه الماس ماهشهر، حفاظت و صیانت از محیط زیست منطقه نیز یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت است بر همین اساس این شرکت در راستای انجام تعهدات خود در زمینه مسئولیت های اجتماعی و با هدف حفظ توسعه پایدار، کنترل و جلوگیری از گسترش تغییرات اقلیمی و توسعه فضای سبز وبا نظارت فنی و تخصصی اداره منابع طبیعی شهرستان نسبت به تهیه و کاشت ۲۰ هزار اصله نهال حرا در خوریات شمالی خلیج فارس اقدام کرد.
ایشان افزودند کاشت نهال های حرا توسط شرکت های مختلف پتروشیمی منطقه از جمله شرکت پتروشیمی الماس ماهشهر می‌تواند در بلند مدت تأثیر بسزایی در سطح سلامت شهروندان، جذب فلزات سنگین، افزایش جاذبه‌های گردشگری و اصلاح اکوسیستم کمک شایانی داشته باشد.
لازم به ذکر است درخت حرا دارای فواید بسیاری برای محیط زیست و اکوسیستم بوده که بطوریکه طبق نتایج مطالعات صورت گرفته توسط دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی، جذب کربن از محیط توسط یک متر مربع از فضای سبز دریایی ده برابر بیشتر از از یک متر مربع فضای جذب خشکی می باشد.
همچنین با توجه به اینکه اغلب آبزیان منطقه ، محیط اطراف درخت های حرا را برای زاد و ولد انتخاب می کنند، این درختان علاوه بر اینکه در جلوگیری از انقراض گونه های مختلف آبزی سهم دارند باعث بهبود وضعیت صید و معیشت مردم منطقه نیز خواهد شد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=20021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.