افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
5
در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های تابعه پترو فرهنگ با حضور مسئولان سازمان بازرسی مطرح شد؛

آیا وزارت نفت حرکت پتروفرهنگ به سمت تکمیل زنجیره ارزش را شتاب می‌دهد؟

  • کد خبر : 14960
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
آیا وزارت نفت حرکت پتروفرهنگ به سمت تکمیل زنجیره ارزش را شتاب می‌دهد؟
نشست بررسی مشکلات شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ مبتنی بر حل مسئله با همراهی دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی برگزار شد.

پترونفت، به گزارش روابط عمومی هلدینگ پتروفرهنگ، نشست بررسی مشکلات شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ مبتنی بر حل مسئله با همراهی دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی با حضور مسئولانی از سازمان بازرسی کل کشور، دکتر جواد زارع پور رئیس هیئت مدیره پتروفرهنگ و مدیران شرکت‌های تابعه این هلدینگ برگزار شد.

 

آیا وزارت نفت حرکت پتروفرهنگ به سمت تکمیل زنجیره ارزش را شتاب می‌دهد؟

رئیس هیئت مدیره پتروفرهنگ در این نشست با تاکید بر اینکه ورود به حوزه صنایع پایین دست با هدف تکمیل زنجیره در حوزه پتروشیمی به عنوان اولویت در دستور کار است، گفت: در این راستا نیازمند حمایت و هدایت وزارت نفت خاصه شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم و انتظار داریم روند صدور مجوزهای پایین دستی شرکت‌های شیمیایی لاوان، مهتاب پارسیان و آریا تسهیل و تسریع شود.

 

دکتر جواد زارع پور با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی پتروفرهنگ از جمله پتروشیمی‌های سبلان و کیمیای پارس خارومیانه خاطرنشان کرد: اصلاح نرخ خوراک، تامین زمین و صدور مجوز واحد اکسیژن برای این واحدها و همچنین پروژه‌های در دست اجرا از جمله پتروشیمی دنا مورد انتظار است.

 

روایتی از دلیل تاخیر در بهره برداری پتروشیمی دنا تا پیش شرط پترو فرهنگ برای افتتاح در سال آینده

 

دکتر زارع‌پور سرپرست هیئت مدیره هلدینگ پترو فرهنگ این را هم گفت که عملیات اجرایی پتروشیمی دنا آغاز و هم اکنون بیش از 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل و بهره برداری نیازمند نگاه ویژه دولت و همچنین تعامل بیش از پیش سهامداران هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی دنا از شرکت‌های تابعه هلدینگ انرژی سپهر است، خاطرنشان کرد: 51 درصد سهام هلدینگ انرژی سپهر در سال 97 به هلدینگ پترو فرهنگ واگذار شد که بعد از این تاریخ روند اجرایی پروژه پتروشیمی دنا نسبت به گذشته سرعت گرفت ولی همین میزان پیشرفت نیز برای ما رضایت بخش نبوده و نیست و معتقد هستیم باید تدبیری کرد و کار را با سرعت جلو برد.

 

وی مهمترین دلیل کندی روند اجرایی پتروشیمی دنا در 12 سال اخیر را عدم تامین مالی مورد نیاز دانست و افزود: برای تسهیل و تسریع در روند اجرایی پروژه باید تدبیری کرد به گونه‌ای که در کمترین زمان ممکن پروژه تکمیل شود تا شاهد افزایش هزینه تمام شده نباشیم زیرا هر ساله به دلیل تورم، شاهد افزایش بار مالی اجرای پروژه برای مجموعه خواهیم بود.

 

رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا از اولویت‌های دولت سیزدهم است، یادآور شد: در صورت حمایت و هدایت دولت و همچنین سهامداران، اواخر سال آینده پتروشیمی دنا راه اندازی خواهد شد.

 

دکتر زارع‌پور تاکید کرد: ضروری است شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هم اکنون برای واحد اکسیژن پتروشیمی دنا تدبیری کند که در آینده و بعد از تولید با مشکل روبه رو نشویم.

 

گفتنی است موسی مویدی بازرس­ کل امور نفت سازمان بازرسی کل کشور در این نشست در زمینه پیگیری مسائل و رفع مشکلات هلدینگ پتروفرهنگ قول همکاری دادند و بر همکاری و تعامل با این مجموعه بزرگ اقتصادی تاکید داشتند.

 

به گزارش روابط عمومی، در این نشست مسائل و مشکلات شرکت‌های پتروشیمی تولیدی شامل سبلان، کیمیای پارس خاورمیانه، مروارید و همچنین شرکت نیروگاهی مفنا و پروژه‌های پتروشیمی شیمیایی لاوان، سیراف انرژی، دنا و مهتاب پارسیان مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=14960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.