افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
0

اجرای موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران

  • کد خبر : 18339
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
اجرای موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در سال ۱۴۰۲ در این شرکت خبر داد.

به نقل از روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب، غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اجراي عمليات توپک‌راني در اين شرکت خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۵۲ اینچ در شرکت نفت و گاز گچساران انجام شد که با انجام اين پروژه، حدود ۱۴۲ مورد توزیع مواد ضدخورندگی توأم با گازوئیل معادل ۳۶۷ هزار و ۱۶۰ لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۱۷۵ مورد عملیات توپکرانی در این شرکت انجام شده است، بيان کرد: با توجه به موقعیت کوهستانی و سخت‌گذر منطقه که در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر واقع شده است در برخي موارد بازدیدها به‌ علت فوریت با بالگرد انجام شده است.

گفتني است، توپکرانی عملیات عبور دادن شی‌ء خارجی (توپک) با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجادشده است و خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش‌ دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بررسی درونی خطوط انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز دارای یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های خطوط لوله مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=18339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.