افزونه جلالی را نصب کنید. 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
2
در حاشیه آیین رونمایی از پوستر چهاردهمین نمایشگاه نفت مطرح شد؛

از تحولی عظیم در عقد قراردادها با شرکت‌های دانش‌بنیان تا گامی برای استقلال تولید در صنعت نفت/ نمایشگاه نفت، سکویی برای معرفی تولیدات بومی خوزستان 

  • کد خبر : 16618
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
از تحولی عظیم در عقد قراردادها با شرکت‌های دانش‌بنیان تا گامی برای استقلال تولید در صنعت نفت/ نمایشگاه نفت، سکویی برای معرفی تولیدات بومی خوزستان 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب: ظهر روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه پوستر چهاردهمین نمایشگاه تخصصی نفت خوزستان توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رونمایی شد، سعید آتشبار، رئیس روابط عمومی این شرکت، در مورد اهمیت این رویداد و ارتباط آن با شرکت‌های نفتی و رسانه‌ها سخن گفت.

پترونفت، آتشبار در ابتدا با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و تسلیت گفتن به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به اهمیت نمایشگاه صنعت نفت اشاره کرد. وی بیان کرد که نمایشگاه صنعت نفت، یک پروژه با ابعاد مختلف است و علاوه بر جنبه‌های فنی و صنعتی، بر دارایی‌های فرهنگی نیز تأکید دارد. این نمایشگاه فرصتی است که شرکت‌های مختلف، به ویژه شرکت‌های نفتی، ارتباط و همکاری خود را با رسانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش دهند.

 

آتشبار با بیان اینکه در نمایشگاه نفت امسال نسبت به سال گذشته، شرکت‌های صنعت نفت و دانش‌بنیان مشارکت قابل توجهی داشتند، تصریح کرد: در این نمایشگاه، ۱۶ استان حضور دارند و تعداد ۲۸۱ شرکت از جمله ۱۰۹ شرکت دانش‌بنیان نیز در آن حضور دارند.

 

وی اشاره کرد که در نمایشگاه، علاوه بر قراردادها و بازدیدهای مدیران، ۳۸ درصد از شرکت‌های حاضر سازنده قطعات کالا هستند و ۴۰ درصد آن‌ها دانش‌بنیان‌ها می‌باشند. همچنین، ۳۸ درصد شرکت‌ها در حوزه خدمات فنی، ۱۷ درصد در حوزه تولید قطعات صنعت نفت و گاز و ۶ درصد در حوزه خدمات فنی و مشاوره فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اهمیت انتشار اخبار رسانه‌ای درباره این نمایشگاه، اعلام کرد که چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت از تاریخ ۲۴ دی ماه تا ۲۸ دی ماه با شعار “محصول دانش‌بنیان: تکمیل زنجیره ارزش و تولید پایدار” برگزار خواهد شد.

 

آتشبار در پایان از توجه ویژه آقای مهندس دانشی به بحث دانش بنیان نسبت به دولت های قبل اشاره کرد و گفت: در این دوره در عقد قرارداد های کالا، فنی و پژوهش با شرکت‌های فناورانه، دانش بنیان ها و شرکت‌های خوزستانی تحول عظیمی رقم خورده است.

 

نمایشگاه صنعت نفت خوزستان، پلی برای نزدیک‌تر شدن تولیدکنندگان و تبادل دانش صنعت نفت

 

رحیم جلیلی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان، در این نشست از اهمیت نمایشگاه‌ها برای صادرات و توسعه اقتصاد اشاره کرد. وی اظهار داشت: نمایشگاه‌ها به عنوان وجهه‌های صادرات در حوزه‌های نفتی و غیرنفتی تأثیر زیادی دارند و تولیدکنندگان را به هم دیگر نزدیک می‌کنند و امکان تبادل دانش و نمایش آخرین نوآوری‌ها و تولیدات را فراهم می‌سازند.

 

جلیلی افزود که نمایشگاه خوزستان با توجه به شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید دانش‌بنیانی و اشتغال‌زایی، به توسعه این بخش‌ها در نمایشگاه‌های استانی و کشوری افزود: هر سال بیش از ۲هزار تولیدکننده به نمایشگاه خوزستان دعوت می‌شوند تا آخرین دستاوردها و تولیدات خود را به نمایش بگذارند.

 

مدیرعامل نمایشگاه خوزستان اظهار داشت: در چند سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه صنعت نفت شرکت می‌کنند. وی بیان کرد که در چهاردهمین نمایشگاه صنعت نفت، ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان تولیدکنندگان قطعات داخلی کشور هستند که نشان از اهمیت این نمایشگاه برای صنعت نفت است.

 

جلیلی افزود که نمایشگاه خوزستان سالیانه حدود ۶ هزار نفر را اشتغال‌زایی می‌کند و در طول سال بیش از ۳۵ رویداد نمایشگاهی در استان برگزار می‌شود. او تأکید کرد که اگر شرایط آب و هوایی مهیا بود، تعداد رویدادهای نمایشگاه در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت و این رویدادها به توسعه اقتصاد و صادرات کشور کمک خواهند کرد.

 

همچنین، نمایشگاه خوزستان به دلیل حمایت از تولید، دانش‌بنیانی و اشتغال‌زایی با شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری همزمان با توسعه این بخش‌ها در نمایشگاه‌های استانی و کشوری هماهنگی می‌کند. هر ساله بیش از ۳۵ رویداد نمایشگاهی در استان خوزستان برگزار می‌شود و نمایشگاه خوزستان سالیانه حدود ۶ هزار نفر را اشتغال‌زایی می‌کند. با توجه به اهمیت نمایشگاه‌ها برای صنعت نفت و غیرنفت، نمایشگاه صنعت نفت به عنوان وجهه‌ای مهم برای تبادل دانش و آخرین نوآوری‌ها در این صنایع شناخته می‌شود.

 

رونمایی از قطعات استراتژیک: نمایشگاه نفت خوزستان به عنوان سکویی برای معرفی تولیدات بومی در صنعت نفت

 

حمید صفری، سرپرست مدیریت تدارکات امور کالا بیان کرد: ما در بخش حفاری از کالاهای راهبردی مانند اقلام سرچاهی و درون چاهی استفاده می‌کنیم. این کالاها در سطح استان و کشور، به ویژه اقلامی با مشخصات اروپایی و آمریکایی، استفاده می‌شوند. اما اخیراً، همکاران ما توانسته‌اند تعداد زیادی از این اقلام را در بخش حفاری و ماشین آلات فرایندی مانند توربین و کمپرسور، به‌طور بومی سازی بکنند. حدوداً ۱۲ هزار قلم کالای راهبردی و اساسی از این تجهیزات به‌صورت داخلی ساخته شده‌اند.

 

وی افزود: از این ۱۲ هزار قلم کالا، حدوداً ۶ هزار قلم کالای حفاری و قطعات یدکی ماشین آلات تولید داخلی و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان ساخته شده‌اند.

 

صفری توضیح داد: در این سه روز نمایشگاه، برنامه‌هایی برای رونمایی از چند قطعه استراتژیک در خود نمایشگاه در نظر گرفته شده است. همچنین، قراردادهایی نیز قرار است منعقد شود.

 

چهاردهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان، عرصه‌ای برای نمایش دستاوردهای دانش بنیان ها و پیشرفت‌های صنعتی

 

محمد گلستان باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در مورد نمایشگاه فناوری و صنعتی خوزستان، به اهمیت آن در توسعه نظام صنعتی و نظام مدیریتی استان اشاره کرد. او بیان کرد که این نمایشگاه می‌تواند باعث بهبود روابط استان خوزستان با سایر استان‌ها و تقویت ارتباطات مستمر گردد. از دیدگاه صنعتی و علمی، این نمایشگاه را به عنوان یک پیشگام در حوزه دانش بنیان تلقی کرده و تلاش های چند جانبه مسئولان استان را در این زمینه تحسین کرده است.

 

گلستان باغ بیان کرد که این نمایشگاه می‌تواند تأثیر مهمی در توسعه این حوزه در استان خوزستان داشته باشد.

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تولیدات دانش بنیان، به پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اشاره کرد. او از رسانه‌ها خواست که به سه حوزه کالاهای راهبردی، تحریمی و فناورانه با سه نگاه متفاوت پوشش خبری دهند. او تأکید کرد که هر یک از این حوزه‌ها از نظر محتوا و جنبه‌های مختلف، متفاوت است و روایتگری دقیق از دستاوردهای دانش بنیان‌ها را به مخاطبان منتقل کنند.

 

گلستان باغ بیان کرد که محصولات دانش بنیان‌ها و فناوران با توجه به زحماتی که برای توسعه و تولید آنها صرف شده است، راوی داستان جذابی هستند که می‌تواند به ترویج فعالیت‌های دانش بنیانی و صنعتی کمک کند.

 

وی اظهار داشت: در گذشته آروز داشتیم که یک پیچ توربین در ایران تولید شود، اما اکنون با تلاش‌های فراوان، توربینی کاملاً ملی ساخته شده و تمام قطعات و تجهیزات آن به طور کامل در یکی از شرکت‌های، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید و استفاده می‌شود.

 

گلستان باغ در پایان بیان کرد: مناطق جنوب به عنوان یک شرکت خوزستانی توانسته در بحث قراردادهای تولید بار اول در کشور رتبه اول دارد همچنین در بحث موضوعات فناوری ما تقریبا از سال 1390 تا سال 1400 شاید مجموعه قراردادهای ما چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که در سال 1400 تا سال ۱۴۰۲ ما نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان فقط قرارداد بسته شد و بیش از 2500 میلیارد تومان موضوعات فناورانه تعریف کردیم که منتظر مجوز هستند از سوی معاونت علمی دفتر ریاست جمهوری تا در استان خوزستان اجرا شوند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=16618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.