افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
4

افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده در استان خوزستان

  • کد خبر : 12222
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده در استان خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شبکه برق خوزستان سومین جایگاه نیروگاه‌های تولید پراکنده را در کشور به دست آورده است.

پترونفت، محمود دشت بزرگ بیان کرد: تا قبل از سال ۹۸ شبکه برق منطقه‌ای خوزستان فاقد نیروگاه تولید پراکنده (DG) بوده، اما با اقدامات انجام شده، اکنون رتبه سوم را بعد از مازندران و تهران در کشور در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۴ نیروگاه تولید پراکنده گچساران، لور و تنگوان در اندیمشک و نیروگاه میانرود در دزفول، هر کدام به ظرفیت ۲۵ مگاوات و در مجموع ۱۰۰ مگاوات وارد مدار شدند.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌ها توسط بخش خصوصی احداث شده اند، افزود: با هماهنگی و همکاری این شرکت با بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و کسب مجوز‌های لازم و در نهایت خرید تضمینی برق تولیدی آن‌ها و تزریق به شبکه، این موفقیت حاصل شده است.

به گفته دشت بزرگ در حال حاضر نیز سه پروژه احداث نیروگاه مقیاس کوچک در دارخوین، شادگان و آبادان به ظرفیت ۴۰ مگاوات در حال پیگیری و اجرا است.

وی با اشاره به مزایای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده مقیاس کوچک، توضیح داد: به دلیل آنکه این نیروگاه‌ها نسبت به نیروگاه‌های بزرگ به سرمایه گذاری کمتری احتیاج دارند بخش خصوصی توانایی ورود به این حوزه را دارد و در مدت زمان کوتاهی هم وارد مدار می‌شوند و مشکل کمبود تولید برق در نقطه مورد نظر را برطرف می‌کنند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: از دیگر مزایای آن‌ها کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و نزدیکی به مصرف کننده است و نیازی به احداث شبکه انتقال جدید که هزینه ساز است ندارند و به دلیل همین نزدیکی به مصرف کننده، ضمن کاهش اتلاف انرژی موجب افزایش راندمان شبکه برق می‌گردند.

وی در پایان تاکید کرد: این شرکت آمادگی همکاری با بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده و خرید تضمینی برق تولیدی آن‌ها را اعلام می‌کند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=12222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.