افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
5
«ایرانی سازی» به سبک هلدینگ خلیج فارس

امضای بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه، موافقت نامه و قرارداد به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان

  • کد خبر : 7888
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
امضای بیش از ۲۰۰ تفاهم نامه، موافقت نامه و قرارداد به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان
دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی گفت: در این رویداد سه روزه، در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان سند، برای ایرانی‌سازی صنعت نفت به امضاء رسید. 

پترونفت ، به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهرداد عظیمی گفت: در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی، سهم هلدینگ خلیج فارس، امضای ۱۸۰ تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قرارداد به ارزش حدودی ۱۳ هزار میلیارد تومان بود.

 

دبیر اجرایی نمایشگاه چهارم افزود: میزان ریالی و ارزی تعدادی از این تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قراردادها با هلدینگ هنوز محاسبه نشده است.

 

به گفته وی، در این رویداد سه روزه، همچنین چندین قرارداد فی مابین شرکت‌های داخلی، بانک‌ها، مؤسسات علمی و تحقیقاتی معتبر که حضور داشتند، منعقد شده است.

 

عظیمی گفت: ارزش تفاهم‌های منعقد شده در نمایشگاه پارسال حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده و امسال ارزش تفاهم‌ها و قراردادهای شرکت‌های تولیدی و طرح‌ها با شرکت‌های ایرانی به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

*دستاوردها*

به گفته وی، در کنار مقولاتی چون استقبال و حضور بی‌سابقه مدیران و و کارشناسان صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی و فعالان بانکی و بازار سرمایه، ایجاد پارک فناوری پردیس، برجسته سازی اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، انعقاد تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها، و قراردادها، ایرانی‌سازی دانش ساخت ده‌ها تجهیز پیچیده از کمپرسورهای رفت و برگشتی، پمپ‌های کرایوژنیک، کاتالیست‌ها، از دستاوردهای نمایشگاه چهارم حمایت از ساخت داخل است.

 

*توجه به صنایع پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش*

دبیر اجرایی نمایشگاه چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش با بیان اینکه امتیاز ویژه این دوره از نمایشگاه و همایش تخصصی، حضور فعال و متمایز صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان است، تأکید کرد: بیش از ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در ۳۰۰ پروژه با هلدینگ خلیج فارس همکاری می‌کنند و حضور بیش از ۳۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه امسال در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، نشانه‌ای دیگر از اهمیت دادن به شرکت‌های داخلی و تحقق شعار راهبردی امسال است.

 

*برگزاری پنل‌ها و نشست‌های تخصصی پرمحتوا*

عظیمی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، ۳۸ پنل تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه صنایع پایین دستی برگزار شد تا از ظرفیت نخبگانی کشور برای هم اندیشی و تبادل نظر در موضوعات علمی و پژوهشی بیشتر استفاده شود.

وی با قدردانی از تمام مجموعه‌ها و نهادهایی که گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در برگزاری این رویداد بزرگ اقتصادی یاری کردند، خاطر نشان کرد: انشاالله برگزاری چنین رویدادهایی، باعث تقویت خودباوری و امید و نشاط بیشتر در جامعه شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.