افزونه جلالی را نصب کنید. 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
2
در حاشیه نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح شد:

انعقاد ۵۰ قرارداد با ارزش ۷ همت با مراکز دانش بنیان در چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان/ تاکنون ۲۰ هزار قلم کالا در مناطق نفت‌خیز جنوب بومی سازی شده‌اند

  • کد خبر : 16940
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
انعقاد ۵۰ قرارداد با ارزش ۷ همت با مراکز دانش بنیان در چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان/ تاکنون ۲۰ هزار قلم کالا در مناطق نفت‌خیز جنوب بومی سازی شده‌اند
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه تاکنون در حدود ۲۰ هزار قلم کالا را بومی سازی شده، اعلام کرد: در نمایشگاهی که در امسال برگزار شد، ۵۰ قرارداد با ارزش ۷ همت منعقد شده است که اکثر آنها با مراکز دانش بنیان انجام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پترونفت: در نشست خبری اخیر، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، به تشکر از رسانه‌ها پرداخت و اهمیت نمایشگاه چهاردهم ساخت تجهیزات صنعت نفت در اهواز را برجسته کرد.

 

او بیان کرد که این نمایشگاه فرصتی برای تبادل افکار و نظرات کارشناسی میان مجموعه کارفرمایی بخش دولت، مجموعه سازنده‌ها، مراکز دانش بنیان و مراکزی به حوزه تجهیزات نفتی علاقه‌مند هستند، به وجود آورده است.

 

دانشی اظهار داشت: در این نمایشگاه، ۲۸۱ مجموعه حضور داشتند؛ از جمله ۱۰۹ مجموعه دانش بنیان، ۹۷ مجموعه سازنده، ۲۷ مجموعه تخصصی خدمات فنی مهندسی و سایر تامین کنندگان.

 

او بیان کرد: هدف اصلی این نمایشگاه، توسعه مجموعه‌های علمی، فنی و تخصصی در حوزه صنعت نفت بوده است و تمام تلاش بر آن متمرکز شده است که از نمایشگاه‌های سطحی و بی‌محتوا فاصله گرفته شود.

 

وی افزود: ارتقاء فنی و تخصصی محتوای نمایشگاه و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری درون نمایشگاه، از دیگر اهداف این رویداد بوده است. همچنین، مشکل سازنده‌ها در تامین سفارشات پس از ساخت کالا را نیز مورد بحث قرار داد و نیاز به صدور خدمات فنی مهندسی از طریق این نمایشگاه را مورد تاکید قرار داد.

 

دانشی اعلام کرد: شرکت‌های خارجی نیز به این نمایشگاه دعوت شده‌اند تا شرکت کنند و در تعامل با سازنده‌ها و بازار مصرف خارجی دخالت کنند. او امیدوار است که با دریافت مجوزهای لازم، بتواند به عنوان واسطه‌ای موثر بین سازندگان و بازارهای بین‌المللی عمل کند.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: شرکت به پیگیری مستمر برای حل مشکلات سازنده‌پرداخته و تاکید کرد که تلاش‌ها برای ارتقای فعالیت‌های صنعت نفت و توسعه زنجیره اقتصادی در این حوزه ادامه خواهد داشت.

 

به گفته دانشی، حضور گسترده و متنوع شرکت‌ها و کارشناسان در این رویداد نشان دهنده اهمیت صنعت نفت برای اقتصاد کشور است. در این راستا، نمایندگان شرکت‌های نفتی از استان‌های مختلف، به ویژه استان خوزستان و تهران، در نمایشگاه حاضر بوده‌اند.

 

او افزود: در این نمایشگاه، مسئولان دولتی نیز حضور یافته‌اند و درباره راهکارهای موثر برای حل مشکلات صنعت نفت و ارتقای کیفیت فعالیت‌ها صحبت کرده‌اند. یکی از نکات مورد تأکید مسئولان، تسهیل و ارتقای سطح دانش مربوط به صنعت نفت است.

 

او بیان کرد: برخی از شرکت‌ها به دلیل عدم دسترسی به مجوزهای دولتی، قادر به صادرات محصولات خود نیستند. لذا بایستی ما واسطه باشیم بین سازنده‌ها و بازار مصرف خارج از کشور.

 

 

در ادامه، دانشی بیان کرد: با توجه به عزم و اراده دولت سیزدهم، اتفاقات مبارکی در صنعت نفت رخ داده است. با تأکید بر همکاری بین سازندگان، نظام پیمانکاری و نظام دولتی تا با این همکاری‌ها به توسعه کامل صنعت نفت در کشور برسیم.

 

همچنین، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: در این نمایشگاه، مشکلات بخش دولتی بهبود خواهد یافت و سازندگان به توسعه و پیشرفت خواهند رسید.

 

مدیرعامل شرکت در این نشست با بیان اینکه «ما به دنبال بهبود کیفیت سازی هستیم»، اظهار نظر کرد: در سال گذشته و امسال، در زمینه همکاری با مراکز پژوهشی و قراردادهای برگزار شده در نهادهای دولتی برای تولید بار اول، تلاش‌های قابل توجهی انجام شده است. این تلاش‌ها به ویژه در بحث‌های پژوهشی، نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

 

وی افزود: با این حال، باید بپذیریم که هنوز کارهای فراوانی برای انجام و توسعه مراکز دانشگاهی باقی مانده است. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب سال گذشته قریب به ۳ همت پول به صورت قرارداد با مراکز پژوهشی بسته شد جهت اجرای طرح های پژوهشی. در واقع، هدف ما این است که با انجام عملیات واقعی، نشان دهیم که حرفهایمان صرفاً شعاری نیستند. لذا معتقدیم که بهترین روش شکست تحریم ها ورود به مرز دانش است.

 

دانشی تصریح کرد: در سال گذشته و امسال، تنها از طریق کارهای مرتبط با سر چاه، میزان تولید نفت را یک میلیون بشکه افزایش دادیم. در این زمینه، ما همکاری‌های فعالی با شرکت‌ها و مراکز پژوهشی داشته‌ایم تا روش‌های پیشرفته‌تری برای بهبود کیفیت نفت و کاهش آلاینده‌ها استفاده کنیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار داشت که شرکت به دنبال همکاری با سایر شرکت‌ها و مراکز دانشگاهی برای توسعه‌ی فناوری‌های نوین در صنعت نفت است. همچنین، او تأکید کرد که شرکت تمام توان خود را برای بهبود کیفیت و افزایش تولید نفت استفاده خواهد کرد.

 

دانشی تصریح کرد: من در گفت‌وگو های که سال گذشته و امسال شرکت‌های دانش‌بنیان داشتم گفتم که در مسیر مرز دانش حرکت کنید. شما باید نوآوری در تجهیزات بیارید، خلاقیت نشان بدهید.

 

او گفت: امروز آمریکایی‌ها متقاضی خرید تجهیزات نفتی از نمایشگاه خوزستان هستند. چون شاخک های آمریکایی روی نمایشگاه نفت ما تو خوزستان فعال‌ترین نمایشگاه شد

 

بومی‌سازی کالاها و توسعه مراکز دانش بنیان در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد: با وجود تحریم های موجود، تاکنون در حدود ۲۰ هزار قلم کالا را محلی سازی کرده‌اند. در طول سال جاری و در دوره حکومت سیزدهم، نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ قلم کالا را بومی‌سازی کرده‌اند.

 

دانشی اعلام کرد: در نمایشگاهی که در امسال برگزار شد، ۵۰ قرارداد با ارزش ۷ همت منعقد شده است که اکثر آنها با مراکز دانش بنیان انجام شده‌اند.

 

او اظهار داشت: این مراکز تجهیزات ساخت داخلی را تامین می‌کنند و کالاهایی که تولید شده‌اند، از کیفیت بالایی برخوردارند. همچنین، وی به یک مورد خاص اشاره کرد و گفت که یکی از عزیزان استان خوزستان موفق شده بود کالایی را تولید کند و در یکی از نمایشگاه‌های کشورهای شمالی به نمایش بگذارد. در این نمایشگاه، یک هیئت آمریکایی حاضر بود و با دیدن این محصول، تعجب کرد و گفت: “ما فکر می‌کردیم شما نمی‌توانید این را تولید کنید.” با ارائه مدارک و شواهد، توضیحاتی داده شد که موجب خم شدن سر کارشناس آمریکایی به نشانه تعظیم شد.

 

در این نشست، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار داشت: ما باید به دنبال دستیابی به مرز دانش باشیم. باید توانایی خود را در رقابت با آمریکا و دیگر کشورها نشان دهیم.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=16940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.