افزونه جلالی را نصب کنید. 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
1

ایمن‌سازی ۱۹ هزار و ۶۳ نقطه تاسیسات نفتی توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال جاری

  • کد خبر : 17393
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
ایمن‌سازی ۱۹ هزار و ۶۳ نقطه تاسیسات نفتی توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال جاری
در نشست با رسانه‌های استان خوزستان، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری، اقدامات مهم این شرکت در سال جاری را برای افزایش تولید اعلام کرد. 

به گزارش خبرنگار پترو نفت: در ابتدا، او به یاد و خاطره امیر محمد انصاری، دانش‌آموز ۱۶ ساله اهل امیدیه که در تلاش برای نجات خانواده‌اش به دل آتش زده و جان خود را فدا کرد، اشاره کرد و این ایثارگری را نمادی از ادامه راه شهدا و تأثیر انقلاب در جهان دانست.

 

تقی‌زاده با بیان اینکه شرکت نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت‌های پرظرفیت و مهم در حوزه نفتی است، به اقدامات این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای افزایش و پایداری تولید، اقدامات ماندگاری در این شرکت انجام شده است. یکی از این اقدامات، اصلاحاتی بود که روی ۶ حلقه چاه انجام شده و به ظرفیت تولید روزانه پنج هزار بشکه اضافه کرده است.

 

همچنین، ایمن‌سازی و تعویض شیرآلات تاج سه حلقه چاه و صرفه‌جویی در هدر رفت تولید، دیگر اقدامات مهم و اساسی شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال جاری بوده است.

 

تقی‌زاده اعلام کرد: افزایش تولید نیز بین اقدامات این شرکت در سال جاری قرار دارد، به طوری که تاب‌آوری میدان‌های پرنج و پارسی و افزایش تولید تا ۶ هزار بشکه از جمله اقدامات موثری بوده است.

 

او به استفاده از تکنولوژی مدرن در احیاء ۲ حلقه چاه اشاره کرد که منجر به افزایش تولید روزانه چهار هزار بشکه در این شرکت شده است.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده،اقدامات مهم این شرکت در سال جاری را برای افزایش تولید اعلام کرد. او اظهار داشت: تاکنون ۷۲ عملیات توسط دستگاه لوله مغزی سیار در این شرکت انجام شده است، که در ۲۲ حلقه چاه اجرا شده و منجر به افزایش تولید ۲۳ هزار بشکه نفت شده است.

 

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری، بر اساس عمر بالای تاسیسات و خطوط لوله، ۱۹ هزار و ۶۳ نقطه ایمن‌سازی انجام شده است. همچنین، تعمیر مخزن ثقلی مارون ۲ و پایداری برق ۱۴۹ ترانسفورماتور، همراه با تعمیرات اساسی ۱۳۰ قطعه، از دیگر اقدامات مهم و تأثیرگذار این شرکت در سال جاری بوده است. این اقدامات برای افزایش تولید نفت بسیار مؤثر بوده اند و صرفه‌جویی بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال نیز به همراه داشته‌اند.

 

تقی‌زاده تأکید کرد: نیروهای شرکت نفت و گاز آغاجاری با از خود گذشتگی و با حداقل امکانات، کارهای بزرگی را انجام داده‌اند و نگذاشته‌اند چرخه تولید نفت در این شرکت کند شود. او اشاره کرد که در سال گذشته، حلقه چاه ۲۰۵ آغاجری مشکل نشت گاز داشت و اگر نیروهای عملیاتی از خود گذشته نبودند، حوادث بزرگی رخ می‌داد و خسارات جدی به مجموعه نفت وارد می‌شد.

 

در بخش محیط زیست، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با همکاری شرکت های دانش بنیان، در بحث پساب کارخانه های نمک زدایی، توانسته است موفقیت های قابل توجهی را به دست آورد. با استفاده از فرآیندهای بهره وری در حوزه های مختلف، پساب مجموعه های شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری به بهره برداری مناسب می رسد و هیچ قطره ای از آن دور ریز نمی شود.

 

در بخش فرهنگی و اجتماعی، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برای بهبود زندگی اجتماعی در مناطقی که فعالیت می کند، اقدامات متعددی را انجام داده است. از جمله این اقدامات می توان به احداث یادمان شهید گمنام، احداث مجموعه پیست کارتینگ استاندارد کشوری، احداث کارگاه بتن، بازسازی استخر کارگری بعد از ۲۳ سال، احداث خانه بازی کودکان و نهالستان، احداث زمین چمن ساحلی، افتتاح خانه بازی رایانه آقایان، ساختمان زورخانه امیدیه و راه اندازی سالن بیلیارد برای بانوان اشاره کرد.

 

در بخش صنعت نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از شرکت های پیشرو صنعت نفت کشور است. شرکت آغاجاری در ساخت قطعات دستگاه های فرآیندی نفت نیز برجسته عمل کرده است و در این زمینه جزو شرکت های پیشرو صنعت نفت کشور محسوب می شود.

 

شایان ذکر است که شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با گستره جغرافیایی خود در سه استان خوزستان، کهلگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هشت شهرستان، به مساحت ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک پنجماز تولید مناطق نفتخیز جنوب کشور را به عهده دارد. با توجه به قدمت و تجربه شرکت، آغاجاری در امور بهره برداری و توسعه نفت و گاز نیز دارای نقش برجسته ای است.

 

همچنین، در حال حاضر شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در حال انجام تعمیرات اساسی بزرگترین مخزن ثقلی مناطق نفت‌خیز جنوب کشور است. این تعمیرات اهمیت بسیاری در حفظ و بهبود عملکرد و بهره وری این مخزن دارد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=17393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.