افزونه جلالی را نصب کنید. 21 ربيع ثاني 1446 Thursday, 24 October , 2024
0
وقتی اراده، اعتماد، تخصص داخلی حاکم شود؛

بزرگترین ترانس کوره کشور در شرکت ایران‌ترانسفو رونمایی شد

  • کد خبر : 23117
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
بزرگترین ترانس کوره کشور در شرکت ایران‌ترانسفو رونمایی شد
در دومین روز نمایشگاه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳ با حضور علی ربیعی دستیار رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران صنعت فولاد کشور، از بزرگترین ترانسفورماتور کوره کشور با ظرفیت ۱۷۸ مگاولت‌آمپر رونمايي شد.

به گزارش پترو نفت، علی ربیعی دستیار رئیس‌جمهور در این مراسم با اشاره به غیر قابل انکار بودن نیروی نخبه و منابع عظیم کشور، اظهار کرد: با وجود ناملایمتی‌ها و تحریم‌های ظالمانه که هر کدام به تنهایی سبب فروپاشی یک جامعه می‌شد، شاهد تبلور نخبگی ايرانيان هستیم.

وی افزود: با درایت و همت دانشمندان و کارگران شایسته صنعت از این تجهیز که برگرفته از یک دانش ترکیبی است، رونمایی می‌کنیم. حرکت به سمت استفاده از فناوری بومی‌سازی راهگشا است و این فرهنگ می‌بایست در شرکت‌ها و صنایع دیگر هم بروز کند.

در ادامه این مراسم صادقی‌نیارکی مدیرعامل شرکت ایران‌ترانسفو، ساخت این تجهیز راهبردی را حاصل ارتباط مسقیم میان صنعت مهندسی و داخلی دانست و افزود: با اعتمادی که از سوی مدیران صنعت فولاد و این مجموعه شکل گرفت، برگ زرین دیگری در تاریخ صنعت ایران رقم خورد.

نیارکی گفت: مجموعه ایران‌ترانسفو افتخار دارد از سال ۱۳۹۱ اولین دستگاه ترانس در کشور تولید کند و از سال ۱۴۰۰ با اعتمادی که به ایران ترانسفو شد، شروع به ساخت ترانسفورماتور تخصصی کردیم که از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۹ ترانس با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات آمپر ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: بزرگترین ترانس با ۱۷۸ مگاوات کوره تولید شده است که تمامی مراحل طراحی، ساخت مهندسی به دست متخصصان داخلی اجرا شده است‌.

مدیرعامل شرکت ایران‌ترانسفو، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری مراحل طراحی، مهندسی، ساخت و تامین تجهیزات به ارزشی معادل دو ميليون و ۶۰۰ هزار میلیون یورو است.

در بخشی دیگری از این مراسم، محمدرضا خسروی مدیرعامل شرکت فولاد بوتیا ایرانیان به کارگیری ترانس کوره ساخت داخل را افتخار دانست و افزود: شرکت ایران‌ترانسفو ثابت کرده است برای آسایش و پایداری تولید صنایع از هیچ تلاشی فروگذار نیست. مجموعه‌ای عظیم که نشان برتر ساخت داخل را از آن خود کرده است.

وی به معرفی شرکت فولاد بوتیا پرداخت و اظهار داشت: این شرکت با در نظر گرفتن فولاد سبز از ۶ سال گذشته تا به امروز تولید انبوه را آغاز کرده است. افتخار داریم بزرگترین فاضلاب کشور را در دست احداث داریم. در بحث حمل و نقل ریلی و کمیت‌های آب و برق حداقل رکوردهای مصرف را ثبت کرده‌ایم.

خسروی گفت: تولید سبز واحد با راندمان بالا و بکارگیری به‌روزترین واحد نیروگاهی کشور را در اختیار داریم. برنامه داریم با احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگا‌واتی به هاب انرژی منطقه تبدیل شویم.

ابراهیم متین‌سیرت

 

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=23117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.