افزونه جلالی را نصب کنید. 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024
5

بهره‌برداری از فاز دوم پست شهید هاشمی اهواز

  • کد خبر : 12075
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
بهره‌برداری از فاز دوم پست شهید هاشمی اهواز
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز دوم پست ۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی اهواز با ارزش سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال وارد مدار شد.

پترونفت، “محمود دشت‌بزرگ” بیان کرد: ترانس فاز دوم پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شهید هاشمی اهواز به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر برق‌دار و وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه این پروژه باعث تقویت شبکه ۴۰۰ کیلوولت و پایداری برق شهر اهواز خواهد شد، افزود: پست شهید هاشمی پیش از این ۳۱۵ مگاولت آمپر ظرفیت داشته و با وارد مدار شدن ترانس فاز دوم، ظرفیت آن به ۶۳۰ مگاولت آمپر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این افزایش ظرفیت باعث تقویت بخش انتقال و تغذیه پست‌های فوق توزیع پایین دست و تامین برق مطمئن و پایدار خواهد شد، تصریح کرد: کاهش بارگیری از ترانس‌های پست اهواز ۲ و شمالغرب و کاهش بارگیری از سرخط‌های ۱۳۲ کیلوولت پست‌های شمالغرب و اهواز ۱، از دیگر اهداف بهره‌برداری این پروژه است.

به گفته محمود دشت‌بزرگ بهره‌برداری از فاز دوم پست ۴۰۰ کیلوولت شهید هاشمی در اهواز پس از احداث خطوط نیروگاه دوکوهه و خط ارتباطی نیروگاه سد چم‌شیر، سومین پروژه اولویت‌دار وزارت نیرو در برق منطقه‌ای خوزستان است که برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۲، به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: کلیه مراحل طراحی و خدمات مهندسی پست مذکور و همچنین ساخت تجهیزات و اجرای عملیات توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و اعتبار طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین و پرداخت شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=12075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.