افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5

بهره برداری از طرح پتروشیمی گچساران طبق برنامه

  • کد خبر : 5483
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
بهره برداری از طرح پتروشیمی گچساران طبق برنامه
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: طرح الفین پتروشیمی گچساران طبق برنامه، به بهره برداری و تولید می رسد.

مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در بازدید میدانی خود از طرح پتروشیمی گچساران با اشاره به آخرین مراحل ساخت این طرح، اظهارکرد: پتروشیمی گچساران یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره ارزش از گازهای همراه نفت تا تولید پلیمر است و انتظار داریم از تمامی ظرفیت های موجود برای بهره برداری این پروژه در زمان مقرر استفاده شود .

 

وی با بیان اینکه در مسیر بهره برداری رعایت قوانین و دستورالعمل های ابلاغی HSE ضروری است، افزود: گچساران به دلیل نوع فعالیت خود دارای اهمیت بسیاری در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان است که با حضور گسترده سازندگان ایرانی و شرکت های دانش بنیان در مراحل پایانی ساخت است.

 

به گزارش نیپنا، هدف از احداث طرح الفین پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب و نیز مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا (پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون) است.

 

این گزارش می افزاید: در پتروشیمی گچساران سالانه یک ‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C3(برش پروپان و سنگین تر) تولید شود.

 

گفتنی است: طرح الفین گچساران در برنامه تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که باید طبق برنامه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=5483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.