افزونه جلالی را نصب کنید. 2 ذو القعدة 1445 Thursday, 9 May , 2024
1
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری:

به بهره‌برداری رسیدن حلقه فرازآواری با گاز میدان‌های پارسی و پرنج تا پایان سال/ روزانه ۶ هزار بشکه نفت به تولیدات شرکت اضافه خواهد شد 

  • کد خبر : 16854
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
به بهره‌برداری رسیدن حلقه فرازآواری با گاز میدان‌های پارسی و پرنج تا پایان سال/ روزانه ۶ هزار بشکه نفت به تولیدات شرکت اضافه خواهد شد 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اعلام کرد: حلقه فرازآواری با گاز میدان‌های پارسی و پرنج تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و روزانه ۶ هزار بشکه نفت به تولیدات شرکت اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پترونفت: در دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان، جواد تقی زاده، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تشکر از برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و حضور رسانه‌ها، آنها را به عنوان بازوی اصلی صنعت نفت تشخیص داد و اهمیت انتشار اطلاعات مرتبط با صنعت نفت را برای رسانه‌ها بیان کرد.

 

تقی زاده بیان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تنها شرکت نفتی کشور در ۸ حوزه شهرستان و سه استان با وسعت ۱۱ هزار و نیم کیلومتر مربع خطوط لوله ما هست که یک هزار ۵۰۰ کیلومتر ان زیرزمینی است.

 

وی افزود : ۴۸ واحد صنعتی در این شرکت وجود دارد اعم از کارخانه‌های بهره‌برداری گاز مایع، تقویت فشار گاز، تزریق گاز و نمک زدایی‌ها که یکی از خط‌های تولید مناطق نفت‌خیز را ما بر عهده داریم.

 

تقی زاده بیان کرد: بزرگترین مخزن ثقلی مناطق نفت خیز در نمک زدایی مارون با ظرفیت ۱۷۰ هزار بشکه که در سال ۹۸ تعمیرات اساسی آن شروع شد و در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید متاسفانه در پایان سال ۱۴۰۱ چون تعمیرات کف مخزن صورت نگرفته بود سوراخ شد با عنایت ویژه که جناب مهندس دانشی به شرکت‌های بهره‌برداران دارد ما تعمیرات اساسی مخزن رو شروع کردیم. کاری که در قبل از این دو سال طول می‌کشید توانستیم با برنامه ریزی دقیق و با کنترل پروژه آن را در کمتر از ۷ ماه به سرانجام برسانیم.

 

وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که اگر تعمیرات این مخزن صورت نمی‌گرفت روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت کاهش می‌یافت.

 

تقی زاده افزود: تولیدات نفتی در این شرکت، از ابتدای سال تاکنون بیش از 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

 

او همچنین به برنامه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و پمپ‌های چندفازی در کاهش مشکلات چاه‌های کم فشار اشاره کرد و از ایمن‌سازی و بهبود شیرآلات تاج چاه‌ها نیز سخن به میان آورد.

 

تقی زاده اعلام کرد: حلقه فرازآواری با گاز میدان‌های پارسی و پرنج نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که روزانه ۶ هزار بشکه نفت به تولیدات شرکت اضافه خواهد شد.

 

تقی زاده بیان کرد:در بحث خوردگی فلزات کارخانه گاز مایع امام که تأمین کننده ۳۳ درصد خوراک پتروشیمی امام، از روش جدیدی در ضخامت سنجی از روی عایق فلزات بدون نیاز به خارج کردن آنها فراهم می‌کند. این اقدام برای اولین بار در مناطق نفتی کشور اجرا می‌شود.

 

او افزود: به منظور افزایش ضریب اطمینان، ما ۸۸ حلقه چاه را مجهز کردیم. این پروژه بسیار بزرگی بود، زیرا خطوط جریانی چاه‌ها به دلیل قدمت آنها نیازمند تجهیزات و تعمیرات اساسی بودند. با تجهیز این چاه‌ها، ما قادر بودیم هرگونه حادثه‌ای را در کمترین زمان ممکن، حتی در کسری از ثانیه، تا سه روز برطرف کنیم.

 

در عملکرد شرکت آغاجاری نیز تحولات مهمی رخ داده است. به گفته مدیرعامل شرکت، در سال گذشته، ۱۴۹ ترانسپورت موتور توزیع برق، از جمله ترانسپورت‌های صنعتی و غیرصنعتی، توسط همکاران شرکت و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تحمیل شدند و در سرویس قرار گرفتند. این اقدامات به حداکثر کاهش قطعی برق در تابستانمنجر شد.

 

وی افزود: تعمیرات اساسی بیش از ۱۳۰ ضربه صنعتی در شرکت دانش‌بنیان انجام شد. این تعمیرات شامل انواع کنترل و شیرهای ایمنی آیدی بود که برای حفظ امنیت و کارکرد صحیح کشور بسیار حائز اهمیت است. هزینه این تعمیرات بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

در پایان، تقی زاده اظهار کرد: در شرکت ما، همکارانمان بدون برون‌سپاری، سه حلقه چاه را بازسازی کردند و حتی لوله کیسینگ را در شرایط بدترین تنش آبی تابستان نصب کردند. این اقدامات باعث افزایش تولید آب در شرکت به میزان ۸۸۰۰ متر مکعب و تأمین آب برای ۸۲ روستا و سه شهر با کمترین تنش آبی شد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=16854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.