افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
5

بگیر و ببندها در توزیع برق مازندران/ از بازداشتی ها تا تغییرات مدیریتی

  • کد خبر : 7260
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
بگیر و ببندها در توزیع برق مازندران/ از بازداشتی ها تا تغییرات مدیریتی
توزیع نیروی برق مازندران سالهاست درگیر مشکلات عجیبی شده و فساد‌های مالی و اخلاقی رخ داده در آن همچنان تلفات می‌گیرد. در روز‌های گذشته، نهاد‌های بازرسی و قضائی دوباره به این شرکت ورود کرده اند و قبل از بازرسی و حراست توانیر تعدادی از آن‌ها را بازدداشت و یا مورد سوال قرار داده اند. دو مدیر امور برق این استان بازداشت شده و اعضای جدید هیئت مدیره این شرکت منصوب شدند. در حالی حراست‌های شرکت‌های برقی مشغول گیردادن به ناخن خانم‌ها و عکس پروفایل آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستند که انواع و اقسام تخلف در کنار آن‌ها در حال وقوع است.

پترونفت ، در تیرماه ۱۳۹۹ برق نیوز خبر داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با دستوری که از بالا به وزیر نیرو برکنار شد و از این تاریخ، روز‌های پرحاشیه توزیع برق مازندران شروع شد. رضا غفاری از طریق فراخوان شایسته گزینی اردکانیان در اردیبهشت ۹۸ بجای قاسم شهابی مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان مازندارن منصوب شده بود و با رفتن وی نیز مشکل برطرف نشد.

پس از برکناری رضا غفاری، محمدحسین اسدی‌گرجی معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق مازندران با حفظ سمت تا زمان تعیین مدیرعامل جدید به عنوان سرپرست شرکت توزیع برق استان تعیین شد، ولی در نهایت از فراخوان شایسته گزینی مجدد، فرامرز سپری بیرون آمد.

سپری که روز اول کاری خود را با حضور بر مراز شهیدان و با ادای احترام به آن‌ها سپری کرده بود با سپری شدن کمتر از شش ماه از مدیریتش برکنار شد. رفتن سپری با حرف و حدیث‌های بسیاری روبه رو شد و انتشار اخبار مربوط به وی، منجر به شکایت وی از برق نیوز گردید.

در اسفندماه ۱۴۰۰ و پس از نزدیک به ده ماه بلاتکلیفی، سیدکاظم حسینی کارنامی سرپرست توزیع برق مازندران، بعنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق مازندران منصوب شد. در یکماه گذشته دوباره چالش‌های این شرکت به اوج رسیده و تغییرات زیادی را شاهد بوده است.

یکی از مدیران سابق این شرکت به مدت یک هفته در بازداشت بسر برده است تا پرونده‌های قبلی وی بررسی گردد. معاونت منابع انسانی این شرکت تغییر کرد و بازرسی ویژه ماده ۹۱ و ۹۲ منصوب شد. دو مدیر امور بابلسر و فریدونکنار نیز به اتهام خلاف مورد پیگیری قضائی هستند و مدتی نیز در بازداشت بسر برده اند.

در همین ایام نیز اعضای جدید هیئت مدیره توزیع نیروی برق استان مازندران منصوب شدند. در تازه‌ترین انتصابات (البته بعنوان انتخابات از سوی مجمع عمومی معرفی می‌شوند) حسینی کارنامی، محمد مهدی مقدسی، مرضیه اسماعیل زاده بعنوان اعضای اصلی و شمس الدین جمشیدی بعنوان عضو علی البدل معرفی شدند.

در اکثر قریب به اتفاق بازداشت‌های صورت گرفته در شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای کشور، قبل از نهاد‌های حراستی و بازرسی توانیر و وزارت نیرو، مراجع بازرسی و قضایی استان به تخلفات رسیدگی کرده اند و حتی توانیر در برکناری آن‌ها تا آخرین لحظه امتناع کرده است. در حالی حراست‌های شرکت‌های برقی مشغول گیردادن به ناخن خانم‌ها و عکس پروفایل آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستند که انواع و اقسام تخلف در کنار آن‌ها در حال وقوع است.

چند مدیر متخلف را اسم ببریم که بعد از احراز تخلف آنها، باز هم در جای دیگر سمت گرفته و حتی مورد حمایت نهاد‌های بالادستی قرار گفته اند؟ شاید در گزارشی جداگانه به چندین مورد از افراد غیرخوشنام، ولی ذینفوذ صنعت برقی پرداختیم که بدانید شعار‌های مبارزه با فساد برای کارکنان جزء این وزارتخانه است نه مدیران و مسئولان.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.