افزونه جلالی را نصب کنید. 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024
2
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون:

بیش از 90 درصد از گازهای همراه جمع‌آوری شده‌اند/ جمع‌آوری گازهای همراه و کاهش گازسوزی؛ گام‌های موثر شرکت نفت و گاز مارون به راهبرد زیست محیطی

  • کد خبر : 16832
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
بیش از 90 درصد از گازهای همراه جمع‌آوری شده‌اند/ جمع‌آوری گازهای همراه و کاهش گازسوزی؛ گام‌های موثر شرکت نفت و گاز مارون به راهبرد زیست محیطی
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد: بیش از 90 درصد از گازهای همراه جمع‌آوری شده‌اند و میزان گازسوزی به کمتر از 7 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار پترونفت: در روز دوم از نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، در یک نشست خبری، به بررسی عملکرد شرکت در سال جاری پرداخت.

 

او افزود که علی رغم تحریم های خصمانه علیه کشور، با تکیه بر توان کارکنان و همکاری با شرکت های دانش بنیان، توانسته اند بیش از 100 درصد برنامه تولید خود را اجرا کنند و محصولات با کیفیتی را تولید و به بخش پالایشگاهی و صادرات تحویل دهند.

 

وی به معرفی دستاوردهای شرکت در سه زمینه تولید، محیط زیست و مسئولیت های اجتماعی پرداخت. او اعلام کرد که در دولت سیزدهم، شرکت توانسته است بومی سازی دانش فنی را با طراحی و ساخت نمک گیرهای برقی DC و استقرار نمک گیرهای نسل جدید با استفاده از فناوری پیشرفته اسمز معکوس (RO) به انجام برساند. همچنین، بیش از 5 هزار موضع خطوط لوله و تاسیسات در بخش بازرسی فنی و بیش از 4 هزار و 400 موضع در بخش خوردگی فلزات بررسی شده و حدود 65 هزار و 699 موضع تجهیزات با استفاده از آزمون امواج فراصوت (UT) ارزیابی شده است.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون از انجام بیش از 3 هزار مورد اندازه گیری خطوط لوله و تاسیسات زیرزمینی، بازرسی یکسو کننده‌های سیستم حفاظت کاتدی، سیستم های تزریق مواد شیمیایی و تعویض/تعمیر کوپن و پروب نیز خبر داد.

 

او افزود که در بخش تعمیرات، تعمیرات اساسی برخی از تجهیزات انجام شده است، از جمله تعمیر شیرهای جوشی 12 اینچ کلاس 2500 برند WALWORTH و شیرهای لدر ادامه گزارش خبری، مهندس ناصری از تلاش‌های شرکت در حفاظت از محیط زیست نیز سخن گفت.

 

او به انجام بررسی‌ها و پایش‌های مداوم برای کاهش اثرات زیست محیطی و حفظ تعادل اکولوژیکی در مناطق فعالیت شرکت اشاره کرد. همچنین، در بخش مسئولیت اجتماعی، شرکت نفت و گاز مارون در زمینه‌هایی مانند حمایت از آموزش و پژوهش، سلامت و درمان، ورزش و فرهنگ، مشارکت در پروژه‌های عمرانی و کمک به اقلیت‌ها فعالیت داشته است.

 

علاوه بر این، مدیرعامل به تجهیز و تکمیل مرکز داده پشتیبان و راه‌اندازی سامانه درخواست‌های صنعتی تعمیرات خطوط لوله و خدمات عملیات، افزایش پهنای باند و پایداری شبکه کارخانجات، ارتقا و به‌روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری 150 سیستم یونیت، ایجاد و راه‌اندازی پورتال سازمانی، راه‌اندازی سامانه مدیریت جلسات، راه‌اندازی سامانه داشبورد مدیریت و راه‌اندازی فایروال شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اشاره کرد. این اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته‌اند و به پشتیبانی تولید کمک می‌کنند.

 

قباد ناصری، درباره جمع‌آوری گازهای همراه و کاهش گازسوزی، آن را بزرگترین خدمت صنعت نفت به مردم و محیط زیست برشمرد. او اعلام کرد که بیش از 90 درصد از گازهای همراه جمع‌آوری شده‌اند و میزان گازسوزی به کمتر از 7 درصد کاهش یافته است.

 

ناصری بیان کرد که تمامی پروژه‌های خرد و کلان شرکت به مبنای زیست محیطی پایبندی دارند و صنعت نفت در امر حفاظت از محیط زیست پیشرو است. او ادامه داد: “تلاش‌های ما در این زمینه منجر به تولیدکمترین میزان آلاینده ناشی از گازسوزی شده است. هرچند که بخشی از این آلاینده‌ها عملیاتی و اجتناب‌ناپذیر است، اما در حال حاضر اقدامات لازم برای جمع‌آوری حدود 10 درصد باقیمانده گازها به سرعت پیگیری می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به دیگر اقدامات این شرکت اشاره کرد. او اعلام کرد که حدود 99 درصد پساب‌های نمکزدایی به چاه‌های دفعی تزریق می‌شوند و بیش از 148 هزار بشکه نفت با استفاده از دستگاه‌های MOS و MOT استخراج می‌شود.

 

به منظور حفظ زیست بوم منطقه، حدود 100 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را در مناطق همجوار تاسیسات فرایندی توزیع نموده است. همچنین، شرکت از 3 واحد گلخانه تولید نهال بهره برداری می کند، که شامل یک واحد نهالستان و 2 واحد قلمستان با ظرفیت تولید 200 هزار قلمه و نهال در سال است.

 

در ادامه، با اطفا حریق 120 هکتار از جنگل های شاخ کوپال، شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به مهمانان طبیعی خود احترام می گذارد و نشان می دهد که حفاظت از محیط زیست و زیست بوم، در اولویت های آن قرار دارد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=16832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.