افزونه جلالی را نصب کنید. 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
3

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید شرکت نفت و گاز اروندان در شرایط تحریم

  • کد خبر : 13927
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید شرکت نفت و گاز اروندان در شرایط تحریم
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با وجود تحریم‌های تحمیلی علیه صنعت نفت کشور، برنامه تولید نفت در این شرکت بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.

پترونفت،  عبدالله عذاری اهوازی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان در راستای تحقق شعار امسال، ضمن نگهداشت حفظ تولید، همواره به دنبال افزایش ظرفیت تولید خود است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید شرکت‌های نفتی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد شرکت ملی نفت انجام می‌شود افزود: شرکت نفت و گاز اروندان در سال جاری میزان تحقق تولید خود را به بیش از ۱۰۰ درصد رسانده است.

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید شرکت نفت و گاز اروندان در شرایط تحریم

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه تنها شرکتی هستیم که بیش از برنامه ارائه شده، تولید داشتیم گفت: در میدان آزادگان جنوبی با احیای چاه های نفتی، ۲۵ درصد میزان تولید را افزایش دادیم. ۷۱ درصد میادین مشترک ایران در غرب کارون است که میدان آزادگان جنوبی یکی از میادین مشترک بزرگ نفتی کشور به شمار می‌رود.

وی ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی را ۱۱۵ هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: میدان آزادگان جنوبی در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۲ هزار بشکه در روز تولید داشت که این میزان در سال۱۴۰۱ به ۹۲ هزار بشکه در روز رسید.

عذاری با اشاره به به برنامه‌های توسعه‌ای میادین نفتی این شرکت گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، میدان مینو و خرمشهر پس از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار، فعال خواهند شد همچنین امیدوارم بتوانیم فاز سه میدان نفتی دارخوین را توسعه داده و اشتغالزایی بیشتری ایجاد کنیم.

مدیرعامل نفت و گاز اروندان بیان کرد: با راه‌اندازی میدان نفتی سپهر و جفیر تا ۳۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید این شرکت افزوده خواهد شد.

وی ظرفیت تولید این شرکت را بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: به عنوان دومین شرکت تولید کننده نفت بعد از مناطق نفت‌خیز جنوب هستیم و به غیر از دارخوین تمامی میدان‌های نفتی ما مشترک است.

عذاری گفت: در بحث حمایت از ساخت داخل، مجموع معاملات ما با شرکت‌های تولید داخل در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۹۰ میلیارد ریال بود که این رقم تا خرداد ۱۴۰۲ به ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی در ادامه به ساخت تجهیزات جریان سنج‌های چند فازی اشاره کرد و افزود: این دستگاه با قیمت ۸۰۰ هزار دلار در بازار بین‌الملل وجود دارد که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم آن را خریداری کنیم. برای تامین این تجهیزات، هشت قرارداد داخلی با قیمت یک پنجم نمونه مشابه خارجی بسته شد که هفت میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، تست میدانی ردیاب گازی در میادین نفتی این شرکت انجام شد گفت: همچنین طرح پایلوت سبک‌سازی نفت فوق سنگین از دیگر پروژه های دانش‌بنیان شرکت نفت و گاز اروندان به شمار می‌رود.

احداث کارخانه NGL۳۲۰۰ در سال آینده

وی به احداث کارخانه NGL۳۲۰۰ در غرب کارون برای جمع آوری فلرهای نفتی اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه و تولید گاز مایع، متان و گوگرد گرانول از جمله کاربردهای مهم کارخانه NGL۳۲۰۰ است. همچنین مولدسازی، حفظ سرمایه‌ ملی، تولید ثروت و اشتغالزایی از دستاوردهای مهم این طرح خواهد بود.

عذاری گفت: قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون دلار بین شرکت نفت و گاز اروندان و پالایشگاه گاز منعقد شده و نوید آن را می‌دهیم که در سال آینده با راه‌اندازی این کارخانه، فلرهای نفتی جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد نیروهای خود را از بومی‌های منطقه جذب کردیم افزود: بنا داریم که نخبگان منطقه را آموزش دهیم تا از ظرفیت نیروهای بومی بیشتر استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت گفت: کمک به توسعه برق منطقه اسماعیلیه، آبرسانی به مناطق کم برخوردار، برپایی مواکب، اختصاص ۵۰ اتوبوس برای جا به جایی زائران، اختصاص ۳۰۰ دستگاه خودروی سنگین برای کارهای عمرانی در مرز و استقرار موکب در مرز شلمچه از جمله اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است.

شرکت نفت و گاز اروندان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.

شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=13927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.