افزونه جلالی را نصب کنید. 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
4

تخصص، تجربه و تعهد عامل اصلی موفقیت های مسئولین پالایشگاه گاز هویزه 

  • کد خبر : 14585
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
تخصص، تجربه و تعهد عامل اصلی موفقیت های مسئولین پالایشگاه گاز هویزه 
بر اساس اظهار نظرهای برخی کارشناسان و فعالین حوزه انرژی در جهان، مدیران عامل موفق شرکت های پالایشگاهی صنعت گاز افرادی باتجربه و توانمندی بالا هستند که مسئولیت رهبری و مدیریت عملکرد کلی شرکت هایشان را بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده به دلیل تولید این محصول مهم موشکافانه برعهده دارند. 

پترونفت، این مدیران باید توانایی تعیین و تعمیق استراتژی های شرکت خود را داشته باشند. آنها می بایست بتواند راهبرد هایی را تعیین کنند که به بهبود عملکرد شرکت و رشد آن در صنعت پالایشگاهی گاز کمک کند. همچنین باید توانایی مدیریت عملیات روزانه مجتمع خود را داشته باشند و بایستی بتواند فرآیندها و فعالیت های مختلف را بهبود بخشند و به دست آوردن بهره وری بیشتر را هدف قرار دهند و موارد دیگر که از حوصله این گزارش خارج است.

 

اما در این میان یکی از افرادی که پس از بدو ورودش بعنوان یک مدیرعامل شرکت پالایشگاهی گاز توانست نشان دهد برخی از مواردی که در مقدمه این گزارش آمده بعنوان تمرین های پیش پا افتاده مدیریتی او هستند، کسی نبود جز افشین کیانی مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس.

 

مدیری که توانست رکوردهای مختلفی همچون تولید و ایمنی، مسئولیت های اجتماعی و… را برجای بگذارد و به همراه همکارانش، در آسمان پالایشگاهی کشور خوش بدرخشد، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

«طرح زیست ‏‏‌محیطی پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌ فارس»

همانگونه که پیشتر اطلاع دارید هدف از احداث این طرح صیانت از محیط ‌زیست با جلوگیری از سوزاندن گازهای حاصل از فرآورش نفت و تبدیل آن به محصولات ارزشمند و خلق ثروت است. طرح پالایش گاز هویزه خلیج ‌فارس با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار ارزی و ۲۲۱ میلیارد تومان به منظور جمع‌‌‌آوری گازهای همراه نفت میدان‌‌‌های یادآوران، آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و جنوبی، دارخوین و سهراب، سپهر، جفیر، سوسنگرد و بندکرخه اجرا شده است.

 

لازم به توضیح است جمع آوری این گازها باعث تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی بندر امام و تبدیل گاز ترش به گازهای سبک و تصفیه شده برای تامین و تزریق گاز به شبکه سراسری گاز کشور و تولید گوگرد گرانول به منظور مصرف در صنایع شیمیایی و کشاورزی است.

 

«تزریق روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری»

در سویی دیگر با تکیه بر توان و دانش متخصصان، کارکنان و اقدامات نوآورانه در حوزه استفاده از قطعات، تجهیزات، کالاهای سازندگان داخلی و دانش بنیان ها، کمپرسور واحد ۷۰۰ پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس راه اندازی شد و هم اکنون تزریق به میزان روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری آغاز شده است.

 

«ثبت رکورد بیش از ۳۰ میلیون و ۷۰۹ هزار ساعت کارکرد بدون حادثه»

اما موفقیت هایی این تیم مدیریتی به موارد فوق تنها ختم نمی شد که ثبت رکورد بیش از ۳۰ میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه را رونمایی کردند.

 

این شاهکار به ثبت رکورد بیش از ۳۰ میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه طی ۷۹۲ روز در این پالایشگاه، اشاره دارد که با درایت و تلاش شبانه روزی متخصصان و کارشناسان مجموعه ایمنی برای دستیابی به توسعه و پایداری تولید، پالایشگاه در زمینه HSE برنامه های مدونی در دستور کار قرار دادند و استراتژی این شرکت ارتقای وضعیت HSE در ابعاد مختلف بوده و هست.

 

در سمتی دیگر مسئولین این شرکت تنها به فکر تولید، رکورد و دیگر موارد صنعتی نبودند و با راه‌اندازی درمانگاه و واحد دندانپزشکی برگ زرینی دیگر به کتاب پر از افتخار خود افزودند.

 

در پایان اینکه آنچه امروز در این واحد صنعتی مشاهده می کنیم ترکیبی از تخصص، تجربه و تعهد است که امیدواریم مسئولین جهادی آن بیش از پیش در راه اعتلای صنعت ایران اسلامی تلاش کنند و هرچند مدت یکبار با خبرهای خوش فضای رسانه ای و قلب مردم کشورمان را شاد کنند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=14585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.