افزونه جلالی را نصب کنید. 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
5

تزریق روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری از طریق پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس

  • کد خبر : 14427
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تزریق روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری از طریق پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس
مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، از تزریق روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از طریق این پالایشگاه به شبکه سراسری خبر داد.

پترونفت، به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، افشین کیانی تصریح کرد: با بهره‌گیری از تخصص و تجربه متخصصان و کارکنان، و با استفاده از قطعات و تجهیزات داخلی و دانش بنیان‌ها، کمپرسور واحد ۷۰۰ پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس به بهره‌برداری رسیده و اکنون روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

 

کیانی با اشاره به تأثیرات مثبت این پروژه، بیان کرد که این پالایشگاه باعث کاهش ۴۰ درصدی آلودگی هوا در منطقه و جلوگیری از خروج سرمایه ارزی از کشور می‌شود.

 

وی افزود: جمع‌آوری گازهای همراه با فراورش نفت میادین غرب کارون، تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام، تبدیل گاز ترش به گازهای سبک و تصفیه شده برای تزریق به شبکه سراسری گاز کشور و تولید گوگرد گرانول جهت استفاده در صنایع شیمیایی و کشاورزی از جمله اهداف این پالایشگاه است.

 

کیانی با اشاره به نقش مهم پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در تحقق چشم‌انداز توسعه کشور و حفظ منابع ملی ارزی و انرژی، اظهار کرد: بدون شک شرکت پالایش گاز هویزه، بهترین پشتیبان برای تحقق چشم‌انداز توسعه کشور و رسیدن به قله انرژی و شکوفایی صنعت نفت است بی‌تردید در هر مسیری برای رسیدن به هدف‌های بزرگ، باید ابزار مناسب در اختیار داشت.

 

شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس در منطقه‌ای به مساحت ۲۲۰ هکتار و در جنوب غربی شهر اهواز و در ۶۰ کیلومتری شهرستان هویزه واقع شده است فاز نخست این شرکت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سفر استانی دولت به خوزستان با حضور رییس جمهور به صورت رسمی افتتاح و راه‌اندازی شده است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=14427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.