افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

تشکیل کمیته ویژه بانوان در بانک توسعه تعاون

  • کد خبر : 12658
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
تشکیل کمیته ویژه بانوان در بانک توسعه تعاون
در جلسه هم‌اندیشی بانوان شاغل در بانک توسعه تعاون که با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه زنان و خانواده برگزار شد، تشکیل کمیته ویژه بانوان در بانک اعلام گردید.

پترونفت، نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در این جلسه اظهار داشت: انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است و عمده تلاش‌های ما برای امتداد انقلاب اسلامی است، منشأ انقلاب اسلامی دین اسلام است و با اتکا به حرکت و تلاش خاص مردم به وقوع پیوسته و امتداد یافته است. دشمن از همان زمان پیروزی انقلاب از تأثیرگذاری فرهنگی و سیاسی آن هراسان گشته و هر بار با دسیسه و نیرنگ سعی در شکستن انقلاب داشته است. تزریق ارزش‌های بی‌پایه غربی و بمباران ملت با اخبار غلط و نادرست از مهم‌ترین نیرنگ‌های دشمن در زمان کنونی است. مردم و مسئولین هوشیار هستند و با حضور خود مکر و حیله‌های دشمن را بی‌اثر نموده‌اند.

وی افزود: زنان می‌توانند در مسیر قرب الهی و برای پیشرفت خانواده و جامعه نقش‌آفرین باشند پدران و مادران مهم‌ترین نقش را در تعلیم و تربیت بر عهده‌دارند.

بختیار خلج تأکید کرد: حوزه زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از نمایندگان حاضر در تمامی دستگاه‌های تابعه استانی و ستادی نسبت به ایجاد ساختار اقدام نموده است و با توجه به این که وزارتخانه مأموریت‌های مهمی در سیاست‌گذاری حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عهده‌دار است این ساختار می‌تواند بازوی فکری وزارتخانه در سیاست گزاری، تصمیم‌گیری، راهبری، نظارت و اجرایی نمودن برنامه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد کرده‌ایم در برنامه‌های وزارتخانه برش زنان و خانواده نیز وجود داشته باشد تا از این ساختار حوزه زنان و خانواده برای تقویت و اثربخشی برنامه‌ها استفاده شود.

خلج ادامه داد: با توجه به این که زنان و بانوان با توجه به تمایل شخصی و یا نیاز اقتصادی تصمیم به شاغل بودن می‌گیرند، ضرورت دارد شغل آنان شایسته و با حفظ کرامت و ارزش‌ها باشد و از علم و دانش و تجربه بانوان به نحو مناسبی استفاده شود.

مشاور وزیر توضیح داد: چنانچه حضور بانوان در عرصه‌های اشتغال به نحو شایسته‌ای فراهم شود یکی از اهداف مهم نظام قابل تحقق است، البته تأکید حوزه زنان و خانواده بر شایسته‌سالاری و شایسته گزینی است، اما با توجه به این که در برخی دستگاه‌ها حضور زنان در مناصب مدیریتی به سطح مناسب آماری نرسیده است، پیگیری‌ها و تأکیدات حوزه زنان و خانواده این وزارتخانه و سایر وزارتخانه‌ها برای به‌کارگیری بیشتر زنان در مناصب مدیریتی برای دستیابی به وضعیت مناسب آماری است.

مشاور حوزه زنان خاطر نشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده‌دار حمایت و ساماندهی و تشویق طرح‌های مشاغل خانگی است و با توجه به این که برخی زنان به دلیل نیاز اقتصادی مجبور به داشتن شغل و کسب درآمد هستند و گاهی اشتغال شایسته و مناسبی نیز ندارند، می‌توان این دسته از بانوان را به سمت مشاغل خانگی و کسب درآمد و شغل شایسته رهنمون ساخت.

زهرا روتیوند غیاثوند مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حوزه زنان و خانواده با ارائه گزارشی از وضعیت بانوان شاغل در بانک اظهار داشت: 19 درصد شاغلین بانک توسعه تعاون را بانوان تشکیل می‌دهند و از 723 نفر بانوان شاغل در بانک 317 نفر در مناصب اجرایی، 286 نفر مناصب مدیریتی و 120 نفر در مناصب تخصصی مشغول هستند، همچنین 70 درصد بانوان شاغل در بانک در شعبه، 21 درصد در ستاد و 9 درصد در مدیریت استان حضور دارند.

وی افزود: کمیته ویژه بانوان به دستور مدیرعامل بانک تشکیل شده است و مشکلات, معضلات, درخواست‌ها و نیازهای بانوان شاغل در بانک مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و حداکثر تسهیلگری و چاره‌اندیشی برای مشکلات و مسائل در نظر گرفته می‌شود و در صورت نیاز و ضرورت, راهکارهای پیشنهادی به مراجع ذیصلاح در چارچوب قوانین ارائه می‌گردد.

غیاثوند در خصوص گزارش اقدامات حوزه بانوان گفت: اعطای 9 ماه مرخصی استعلاجی زایمان با حفظ حقوق و مزایا و پست سازمانی در ایام مذکور، اجرای قانون کاهش ساعات کاری مادران دارای فرزند شش سال، اعطای کمک هزینه مهد کودک به بانوان شاغل مطابق با ضوابط مربوطه، اعطای دورکاری به‌صورت یک روز در هفته به بانوان باردار و مادران دارای فرزند شش سال، اجرای طرح‌های نیمه‌وقت یا سه‌چهارم وقت در خصوص بانوان شاغل متقاضی از جمله اقدامات بوده است.

محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت گفت: مدیرعامل کنونی بانک در زمان تصدی مدیریت شعب استان تهران مدیریت هفت شعبه استان تهران را به بانوان واگذار نمودند که بحمدالله نتایج و دستاوردهای مناسبی در این شعب به دست آمده است و بانوان اثبات نموده‌اند که توانمندی برای پذیرش مسئولیت‌های مهم را دارند.

در این جلسه مینا بهرامسری رئیس دایره اداری مدیریت شعب استان البرز، آمنه رحمانپور رئیس شعبه تهرانپارس و مریم سلیم پور رئیس شعبه آزادی به نمایندگی از بانوان مطالبی را مطرح نمودند.

گفتنی است برخی معاونین مدیرعامل، تعدادی از مدیران و روسای ادارات ستادی و تعدادی از بانوان شاغل در بانک در رده‌های مدیریتی، تخصصی و اجرایی در این نشست حضور داشتند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=12658

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.