افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
2
یکی از با سابقه ترین مدرسان شاغل در شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد

توفیق تدریس در یک هزارمین دوره آمورشی تخصصی کاربردی در صنعت حفاری 

  • کد خبر : 11378
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
توفیق تدریس در یک هزارمین دوره آمورشی تخصصی کاربردی در صنعت حفاری 
یکی از با سابقه ترین مدرسان شاغل در شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر موفق به تدریس در یک هزار دوره آمورشی تخصصی کاربردی در صنعت حفاری شده است، توفیق این خدمت را برای خود مایه مباهات و افتخار دانست.

پترونفت، به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، سید مرتضی سادات نوریه کارشناس ارشد مهندسی نفت و شاغل در معاونت پروژه های حفاری است که از سال 1369 به استخدام صنعت نفت در آمد و از سال 1373 تاکنون به مدت ۳۰ سال سابقه تدریس در اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت را دارد.

وی درباره فعالیت های آموزشی خود توضیح داد: مهمترین دوره هایی که در آنها تدریس داشته شامل تکنولوژی حفاری، مهار فوران چاه های نفت و گاز (IWCF) سطح 2، 3 و 4 ، هیدرولیک حفاری ، مانده یابی و جارهای حفاری بوده است که از چهار سال قبل تمرکز روی دوره های آمورش مهار فوران می باشد که از اهمیت بالایی در صنعت راهبردی حفاری برخوردار است.

سادات نوریه گفت: دوره های آموزش کنترل فوران چاه تا پیش از سال 1398 در خارج از شرکت و بعضا در مراکز آموزش خارج از کشور با هزینه های گزاف برگزار می گردید که با توجه به امکانات و تجهیزات و غنای شرکت از نظر برخورداری از اساتید مجرب و دارای تحصیلات دانشگاهی و تجربه های گرانسنگ میدانی، این دوره ها در سطوح 2 ، 3 و 4 در اداره آموزش شرکت برگزار می گردد.

مدرس و مولف شرکت ملی حفاری ایران افزود: رئوس و سرفصل های این دوره ها از سوی مرکز آمورش شرکت ملی نفت ایران تدوین و شرکت کنندگان در دوره ها که از میان کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران و سایر شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت هستند پس از موفقیت در امتحانات پایان دوره در صورت موفقیت گواهینامه معتبر دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: داشتن این گواهینامه یکی از الزامات حضور در عرصه اجرای پروژه های حفاری داخلی و بین المللی است و برای کارکنان شاغل در سمت ها کلیدی عملیات حفاری و خدمات فنی جانبی یک ضرورت اجتناب ناپدیر به شمار می آید.

سادات نوریه در زمینه تالیف کتاب های تخصصی که هم اکنون در مراکز علمی و دانشگاهی مورد اهتمام و تدریس می شوند، گفت: تاکنون هفت کتاب تحت عنوان ” عملیات کنترل چاه” ، ” عملیات حفاری به روش فروتعادلی (UBD)” ، ” مبانی مهندسی مخازن شکافدار ” ، ” خواص سیال مخزن”، ” مهندسی مخازن پیشرفته”، ” یکصد نکته کلیدی برای کارکنان دستگاه حفاری” و ” قواعد عملیاتی برای کارکنان دستگاه های حفاری” را به رشته تحریر در آورده و منتشر کرده است که از این تعداد پنج عنوان ترجمه می باشد.

این کارشناش ارشد مهندسی نفت که ۳۴ سال سابقه خدمت در شرکت ملی حفاری ایران دارد ، افزود: همچنین دو کتاب با موضوع ” مهار آتش و کنترل فوران پیشرفته” و ” فرهنگ جامع نفت، حفاری و بهره برداری” را در زمان حاضر در مراحل تالیف ، چاپ و انتشار دارد که می تواند در جای خود در ابعاد آموزش مهم تلقی شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=11378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.