افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
6

تولید روزانه ۵۷۰ میلیون فوت مکعب گاز /99.5 درصد از پساب همراه نفت در شرکت نفت وگاز مارون تصفیه می شود

  • کد خبر : 4582
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
تولید روزانه ۵۷۰ میلیون فوت مکعب گاز /99.5 درصد از پساب همراه نفت در شرکت نفت وگاز مارون تصفیه می شود
مدیرعامل شرکت نفت و‌گاز مارون از تولید روزانه ۵۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پترونفت حمیدکاویان در نشست خبری که امروز  دوشنبه (۱۸ بهمن ماه) در حاشیه نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز برگزار شد اظهار کرد:  در بحث تولید حداکثری یکی از شرکت هایی هستیم که کمترین مسائل و‌ مشکلات را خواهیم داشت و در کمترین زمان ممکن به تولید حداکثری می رسیم.

وی با اشاره به تولید روزانه ۵۷۰ میلیون فوت مکعب گاز افزود: عمده‌ گازهایی که تولید می کنیم برای شرکت گاز ارسال می شود که حدود ۸۸ درصد گازهایی که تولید شده با تجهیزات موجود جمع اوری می شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون ادامه داد : حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد گازسوزی داریم که خوشبختانه امسال با حمایت و پشتیبانی بخش خصوصی دو‌ پروژه بزرگ ، جمع آوری گازهایی که مشعل میشده انجام میشود.

کاویان بیان کرد: جمع آوری گازهای پشت مارون ۳ که سالها مشعل میشد با همکاری شرکت هیربد نیرو جمع اوری و به چرخه تولید آورده می شوند .

وی عنوان کرد: پروژه دیگری با شرکت تامکال در خصوص گازهایی که مشعل میشدند راه اندازی شد که حدود  گازسوزی ۲۴ میلیون فوت مکعب جلوگیری بعمل آمد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون در خصوص مسائل انجام شده در حوزه‌محیط زیست تصریح‌ کرد: نفتی که تولید می‌کنیم عمدتا پساب بهمراه دارد و در شرکت نفت مارون بیش از99.5 درصد از پساب همراه نفت تصفیه و فراورش می شود و به چاه هایی که به این منظور تعبیه شده تزریق می شوند.

وی افزود: یکی از شرکت هایی هستیم که در بحث گازسوزی و پساب هایی که تولید می کنیم کمترین مشکلات را داشته و در سال های گذشته و‌امسال عملکرد خوبی داشته ایم.

کاویان ادامه داد : یکی از مواردی که دنبال میکنیم ساخت کالای داخلی است و از سال ۹۷ به بعد با توجه به نیازمندی هایی که‌ماشین آلات و تجهیزات ما داشتند و توانمندی های شرکت های دانش بنیان توانستیم حدود ۶ هزار قطعه ساخت داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع مسئولیت های اجتماعی گفت: در حوزه فعالیت ما ۳ شهرستان با ۶۵ روستا وجود دارد و اعتقاد داریم چون فعالیت ما زندگی مردم آن منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد توجه ویژه ای به محیط زیست داریم  و تلاش بر این است حداقل آلودگی را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون با اشاره به دیگر کارهای انجام شده در راستای مسئولیت های اجتماعی بیان کرد: عمده فعالیت های شرکت های نفت و گاز مارون به سمت موارد عمومی مثل ساخت و تعمیر مدارس، حسینیه و مساجد، خانه های بهداشت، ارایه بسته های کمک معیشتی و کمک اموزشی است.

کاویان در خصوص اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: شرکت نفت و گاز مارون ساخت و راه اندازی یک باب مدرسه ، ساخت و راه اندازی یک مسجد و اماده سازی یک زمین چمن به همت بسیج سازندگی شرکت را در سال ۱۴۰۰ انجام داده است.

وی با اشاره به مشکل آب غیزانیه گفت: این منطقه سال هاست که این زمینه آب مشکل دارد که شرکت نفت و گاز مارون در بحث تامین منابع مالی غیزانیه حدود ۶ میلیارد کمک مالی کرده است.

وی در پایان گفت: روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت و ۵۷۰ میلیون فوت مکعب گاز تولید می شود  و تعداد ۵۴۰ حلقه چاه داریم‌ ک ۳۵۰ چاه فعال است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=4582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.