افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
2

جشنواره برداشت ملی نیشکر، فرصتی برای آشنایی با ظرفیت‌های این صنعت 

  • کد خبر : 15869
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
جشنواره برداشت ملی نیشکر، فرصتی برای آشنایی با ظرفیت‌های این صنعت 
اهمیت جشنواره برداشت ملی نیشکر در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تولیدات جوامع محلی قابل توجه است.

پترونفت، استان خوزستان، سرزمینی با داشتن محصولاتی مانند نیشکر به عنوان یکی از مهم‌ترین سمبل‌های اقتصادی خود، شروع به تولید الکل طبی، خمیرمایه، MDF و خوراک دام کرده است. با توجه به تولید محصولات استراتژیک و اشتغال بالا، صنعت نیشکر در خوزستان نقش کلیدی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

 

شرکت توسعه نیشکر در حال حاضر به عنوان تامین‌کننده ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور شناخته می‌شود. با توسعه صنایع جانبی، این شرکت به بزرگ‌ترین تولیدکننده شکر، الکل و خمیرمایه در کشور تبدیل شده است.

 

با توجه به افزایش تولید نیشکر، جشنواره شکرستان در خوزستان برگزار شده است. این جشنواره شامل بخش‌هایی مانند نمایشگاه، رقابتی با همکاری نیروهای انسانی و مدیریت شرکت توسعه نیشکر، با حمایت‌های لازم، در مسیر پیشرفت و توسعه قرارگرفته است.

 

علیرضا دور باشی زاده، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر هفت تپه، در جمع رسانه‌ها از طرح‌های این شرکت در سال‌های گذشته صحبت کرد و ضمن اشاره به افزایش تولید نیشکر، در مورد طرح طبقه‌بندی مشاغل این شرکت و همسان‌سازی حقوق و بیمه کارکنان با کارکنان صنایع جانبی صحبت کرد.

 

دور باشی زاده، از فعال سازی مراکز صنعتی بتن‌سازی، تولید الکل، تولید خوراک دام، تولید ذغال صنعتی، حوضچه‌های پرورش، دامداری و تولید قارچ و بلدرچین نیز خبر داد. همچنین، او در بحث‌هایی مربوط به راه‌اندازی موزه هفت تپه، بازسازی سینمای هفت تپه و برقراری راه‌های ارتباطی روستایی، فعالیت مدارس و تبدیل مجتمع به یک مرکز گردشگری صحبت کرد.

 

در جشنواره برداشت ملی نیشکر (شکرستان) سومین دوره، مدیر عامل شرکت نیشکر هفت تپه از برگزاری این برنامه و تاثیرات مثبت آن خبر داد. وی به نظر می‌رساند که برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها به بروز توانمندی فعالان اقتصادی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تولیدات جوامع محلی و خلق فرصت‌های کارآفرینی و امیدآفرینی کمک عمده می‌کند.

 

وی افزود: با توجه به بافت تاریخی شوش و گذر امکانات خط راه آهن از میان مزارع نیشکر، شرکت توسعه نیشکر در تلاش است تا سال آینده هفت تپه را به قطب گردشگری تبدیل کند. در منطقه مهم خوزستان، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بعنوان یکی از بزرگترین طرحهای محوری کشور تبدیل شده است. صنعت نیشکر جزو موفق‌ترین و کارآمدترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است که با وجود بحران‌های مختلف، به سوددهی و پیشرفت های قابل توجهی رسیده است.

 

جشنواره برداشت ملی نیشکر برای خانواده‌های کارکنان شرکت نیشکر و دیگر بازدیدکنندگان بسیار جذاب و شیرین بوده است. غرفه‌های ماهی‌های زینتی آکواریومی، مجسمه‌های باگاس نیشکر، شیرینی‌های محلی، کیف‌های چرمی دست‌ساز و سفال‌های میناکاری شده از جمله جاذبه‌های بخش جنبی این جشنواره بوده است که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

بعلاوه، کودکان نیز در جشنواره شرکت کرده و با نقاشی‌ها و طرح‌های مختلف بر صورتشان، در دنیای زیبای کودکانه خود غرق شادی شده‌اند. برای عکس‌گرفتن در غرفه نیشکر نیز طرفداران بسیاری وجود داشته‌اند.

 

در پایان، برگزاری جشنواره برداشت ملی نیشکر نشان دهنده ظرفیت‌های زیادی است که برای عرضه و الگوبرداری وجود دارد و این رویداد مهم نشان‌دهنده این است که استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت خوب است. به‌طور کلی، جشنواره برداشت ملی نیشکر به استان خوزستان افتخارآفرینی کرده و بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محقق ساخته‌است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=15869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.