افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
3

جوابیه دکتر علیرضا بابازاده در پاسخ به یادداشت “دلایل تغییر و تحولات اخیر در پترو فرهنگ”

  • کد خبر : 13780
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۱

دیدارخوزستان ، باسمه تعالی جناب آقای محمدتقی سبزواری مدیر کانال صندوق ذخیره را بهتر بشناسیم باسلام بدنبال درج یادداشتی با عنوان “دلایل تغییر و تحولات اخیر در پترو فرهنگ”، جوابیه ای به شرح زیر تهیه و انتظار می رود مطابق با ماده ۲۳، قانون مطبوعات در آن رسانه وزین منتشر گردد. ۱-انتصاب اینجانب به عنوان […]

دیدارخوزستان ، باسمه تعالی

جناب آقای محمدتقی سبزواری

مدیر کانال صندوق ذخیره را بهتر بشناسیم

باسلام

بدنبال درج یادداشتی با عنوان “دلایل تغییر و تحولات اخیر در پترو فرهنگ”، جوابیه ای به شرح زیر تهیه و انتظار می رود مطابق با ماده ۲۳، قانون مطبوعات در آن رسانه وزین منتشر گردد.

۱-انتصاب اینجانب به عنوان مدیر عامل پترو فرهنگ در اوایل سال ۱۴۰۱ بوده است.

۲-کلیه انتصابات از مسیر کمیته ای ۹ نفره صورت گرفته که یک نفر از پترو فرهنگ و ۸ نفر آن از طرف موسسه بوده و هیچ انتخابی بدون نظر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان انجام نشده است. از میان ۴۰ نفر انتخاب شده به عنوان مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکتها، کمتر از ۵ نفر مورد تایید اینجانب بوده اند.

متاسفانه بر خلاف اصول مدیریتی، اختیار عزل مدیران عامل و معاونین ایشان در همه شرکتها نیز به مدیر عامل موسسه داده شده است . قاعدتاً تمام مسئولیت نیز متوجه ایشان می باشد.

۳-در خصوص موارد مربوط به سود و زیان در دوره اینجانب و قبل از آن توجه شما را به آمار و نکات زیر جلب میکنم که همه بر اساس گزارشات حسابرسی شده میباشد:‌

الف) در سال مالی ۱۴۰۰ منتهی به ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ ( حدود ۶ ماه قبل از حضور اینجانب در پترو فرهنگ )، شرکت‌های مدیریتی تابعه پترو فرهنگ بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان زیان داشتند لیکن در آن سال بدلیل سود بالای شرکت‌های غیر مدیریتی پتروشیمی مروارید و خراسان مجموعا گزارش تلفیقی پترو فرهنگ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سود نشان داده است.

لازم به ذکر است در آن زمان اینجانب مدیرعامل پتروشیمی خراسان بودم و سود بسیار خوب ایجاد شده در خراسان یکی از عوامل سود ده شدن پترو فرهنگ در گزارش تلفیقی بود. پس این نکته مهم است که شرکت‌های کیمیای پارس خاورمیانه و سبلان ۶ ماه قبل از ورود اینجانب به پترو فرهنگ زیان ده بوده اند. قصور نمایندگان سهامداران در عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی این موضوع به معلمان و اعضای صندوق کاملا محرز است.

ب) در سال مالی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰، ابتدا ۶ ماه اول که اینجانب در پترو فرهنگ حضور نداشتم را بررسی میکنم.

– در ۶ ماه اول (منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰ ) بر اساس گزارشات دقیق حسابرسی شده، زیان کیمیای پارس خاورمیانه حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان و زیان سبلان ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است . بعبارتی فقط این دو شرکت مجموعا ۳۰۰۰ میلیارد تومان زیان داشته اند. ضمنا در ۶ ماهه اول سال مالی ۱۴۰۰ که هنوز اینجانب در پترو فرهنگ حضور پیدا نکرده بودم, گزارش تلفیقی پترو فرهنگ حتی با احتساب سود شرکت‌های غیر مدیریتی، ۱۸۰۰ میلیارد تومان زیان بوده است. پس این گزاره که پترو فرهنگ قبل از حضور اینجانب سود ده بوده کاملا دروغ بوده و در واقع راویان بی تعهد، از روی جهل و یا به عمد سهامداران محترم را فریب داده اند.

ج) دوره عملکرد سال مالی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ که بنده حضور داشتم:

– در مدت ۶ ماهه دوم سال مالی ۱۴۰۱ در دوره مدیریتی اینجانب زیان تلفیقی پترو فرهنگ، تنها ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شد. بعبارتی مطابق با گزارش تلفیقی پترو فرهنگ منتهی به ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان زیان داد؛ که ۱۸۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به ۶ ماهه قبل از اینجانب و ۴۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به دوره حضور اینجانب می باشد..

این یعنی در دوره مدیریتی اینجانب شیب زیان ۸۰ ٪ کاهش داشته است که این نشان از بهبود عملکرد و مدیریت هزینه و افزایش درآمد در دوره مدیریت بنده دارد.

علاوه بر این در دوره حضور بنده، مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی به بانک صادرات کاسته شد. آنهم بدون پرداخت هیچ وجهی و فقط با مذاکره و مطالبه گری مستند و مستدل علیرغم قطعی شدن بدهی‌ها؛ که در نتیجه اثر مثبت در ترازنامه شرکت و به معنی افزایش ارزش دارایی‌های سهامداران به همین میزان است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که زیان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت های کیمیای پارس خاورمیانه و سبلان در سال مالی گذشته و قبل از حضور بنده با کاهش ۳۵۰۰ میلیاردی بدهی به بانک صادرات، عملاً جبران گردید.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=13780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.