افزونه جلالی را نصب کنید. 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
4
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور دنیا در بیست‌وهفتمین نمایشگاه صنعت نفت

  • کد خبر : 10630
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
حضور بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور دنیا در بیست‌وهفتمین نمایشگاه صنعت نفت
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از حضور بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور دنیا در بیست‌وهفتمین نمایشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نماد اکوسیستمی بی‌همتا بین کشورهای در حال توسعه است.

علی فروزنده امروز (شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه نفت و گاز و صنعت نفت بزرگ‌ترین دارایی‌های ملی مردم و بیشترین درآمد کشور از صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی است، اظهار کرد: بخش صادرات غیر نفتی نیز حول محور نفت و گاز و صادرات محصولات پتروشیمی است.

وی به تأمین بخش اعظم انرژی کشور از سوی صنعت نفت اشاره کرد و افزود: قیمت حامل‌های انرژی بسیار پایین‌تر از قیمت‌های جهانی است و صنعت نفت نقش پیشران را در صنایع بازی و رقابت‌پذیری صنایع را تسهیل می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تأکید بر اینکه این مسائل، تنها مزایای صنعت نفت برای کشور نیست، گفت: صعت نفت اکنون بزرگ‌ترین سفارش‌دهنده و کارفرما برای تولید تجهیزات صنعتی در ایران و خدمات فنی و مهندسی است و نقش پیش‌ران صنایع را انیز بر عهده دارد.

فروزنده به آمارهای تجهیزات صنعتی تولید شده در کشور اشاره و تصریح کرد: بسیار واضح است که با چه اعدادی روبه‌رو هستیم که به گردش مالی ساخت تجهیزات صنعت نفت مربوط می‌شود و نشان می‌دهد چه اکوسیستم بزرگی در طول سال‌های پس از انقلاب حول صنعت نفت ایجاد شده است.

وی به روزهای پیش از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی زمانی که مشکلی برای تجهیزی در تأسیسات صنعت نفت رخ می‌داد شرکت کالای نفت لندن بدون پذیرش خطر و توجه به صنایع داخلی، اقدام به سفارش تجهیز می‌کرد و قطعه با هزینه گزاف با پرواز به کشور ارسال می‌شد.

شرکت‌های پیمانکار و ارائه‌دهندگان خدمات فنی و مهندسی، گسترده‌ترین اکوسیستم سازندگان تجهیزات

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت همچنین با اشاره به اینکه امروز شرایط متفاوتی بر صنعت کشور حاکم است، افزود: اکوسیستمی گسترده از سازندگان تجهیزات، شرکت‌های پیمانکار، ارائه‌دهنده خدمات فنی و مهندسی و ارائه‌دهندگان خدمات حفاری و مهندسی و سازندگان تجهیزات پیچیده صنعت نفت شکل گرفته است و این اکوسیستم چیزی نیست که عمده کشورهای در حال توسعه با صنایع نفت و گاز سر و کار دارند، در خود داشته باشند. با قطعیت می‌توان گفت کشور ما بین کشورهای در حال توسعه تنها کشوری است که چنین اکوسیستم بزرگی از پیمانکاران، سازندگان و ارائه‌دهندگان خدمات فنی و مهندسی در اختیار دارد.

فروزنده گفت: نماد این اکوسیستم بزرگ نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است، که بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور و خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین‌های صنعت نفت دنیاست و شاید مشابه آن در کشورهای درگیر صنعت نفت پیدا نشود؛ به‌همین دلیل این نمایشگاه اتفاقی فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است و گردهمایی و بازاری بزرگ و اتفاقی نمادین در صنعت نفت ایران است.

وی این نمایشگاه را بزرگ‌ترین اکوسیستمی صنعتی نفت کشور دانست که شرکت‌ها دور هم جمع می‌شوند و تازه‌ترین نیازها و دستاوردها را عرضه می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه در کنار مهمانان ارشد داخلی، در بسیاری از مواقع مقام‌های ارشد خارجی نیز حضور می‌یابند، اظهار کرد: سال‌های گذشته میزبان محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، محمد حامل دبیر کل جی‌ئی‌سی‌اف بودیم و امسال نیز احتمالا الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به ایران خواهد آمد.

صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه

فروزنده با اشاره به شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» در نمایشگاه بیست‌وهفتم صنعت نفت تصریح کرد: موضوع مصرف به این دلیل در شعار امسال مطرح شد که یکی از موضوع‌های جدی و چالشی کشور است که باید در ابعاد فنی و سیاست‌گذاری به آن پرداخت و از سازندگان برای اراده راهکارهای بهینه‌سازی کمک گرفت.

وی صنعت نفت ایران را در آستانه بین‌المللی شدن دانست و گفت: بین‌المللی شدن به این دلیل است که می‌تواند در بازارهای بین‌المللی کالا، تجهیزات و خدمات خود را ارائه کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی را مصداق بارز بین‌المللی شدن دانست و افزود: پالایشگاه‌هایی در سرتاسر دنیا با تجهیزات ایرانی تجهیز و ساخته شدند و بسیاری از آن‌ها نفت و میعانات ایران را پالایش می‌کنند که این خدمات مهندسی و تجهیزات به کشورهای صاحب فناوری صنعت نفت از جمله روسیه و امثال آن صادر می‌شود

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=10630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.