افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
3
در سالروز عملیات فتح المبین؛

خجسته‌مهر: صنعت نفت پیشتاز جهاد اقتصادی شد/امروز مانند دفاع مقدس باید در جبهه اقتصادی حضور داشته باشیم

  • کد خبر : 4768
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
خجسته‌مهر: صنعت نفت پیشتاز جهاد اقتصادی شد/امروز مانند دفاع مقدس باید در جبهه اقتصادی حضور داشته باشیم
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در یادمان شهدای فتح المبین شوش و مراسم سالروز این عملیات گفت: با غلبه ایمان و اراده بر حربه‌های پوشالی تحریم همچون دفاع مقدس می‌‌توانیم در جبهه اقتصادی حضور داشته باشیم و مانند شهدا فداکاری کنیم که مردم نیز مشاهده کردند صنعت نفت پیشتاز جهاد اقتصادی شد.

 

به گزارش پترونفت ، امروز سه شنبه دوم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱،  دکتر محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به همراه مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران  با حضور در یادمان شهدای فتح المبین شوش به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

 

همچنین به مناسبت دوم فروردین‌ماه سالروز عملیات فتح المبین مراسمی در این یادمان با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و برخی مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امروز افتخاری بزرگی نصیب ما شد که در این یادمان حضور پیدا کرده و یاد و خاطره آن بزرگمردان تاریخ را گرامی بداریم.

 

وی افزود: با حضور در این یادمان بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدای عزیز و آرمان‌های آن‌ها استوار کردیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا و حماسه‌ آن‌‌ها کمتر از شهادت نیست، گفت: حدود ۴۰ سال پیش دشمنان قسم خورده اسلام بنا به گفته خود آمده بودند که بمانند و انقلاب را از ما بگیرند ولی شهدا با جانفشانی و تقدیم جان و مال خود به خدای متعال باعث شدند که نه تنها اسلام را از دست ندهیم بلکه محکم تر بر موازین آن بمانیم و سربازان فداکاری برای انقلاب شدیم.

 

خجسته‌مهر عنوان کرد: به جرات می‌توان گفت در جبهه اقتصادی امروز نیز پیشتاز هستیم و با غلبه ایمان و اراده بر حربه‌های پوشالی تحریم همچون دفاع مقدس می‌توانیم در جبهه اقتصادی حضور داشته باشیم و مانند شهدا فداکاری کنیم که مردم نیز مشاهده کردند که صنعت نفت پیشتاز جهاد اقتصادی شد.

 

وی اضافه کرد: در زمانی که دشمنان و فریب‌خوردگان داخلی می‌گفتند صادرات نفت کمتر خواهد شد همه مشاهده کردند وقتی ایمان و اراده مردم وارد صحنه شد صادرات نفت و تولید گاز افزایش پیدا کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: انشالله بتوانیم در عرصه و سال جدید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تولید خود را دانش بنیان کنیم. مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر تولید دانش بنیان تاکید داشته و اشتغالی را ارزشمند دانسته که علاوه بر تولید، دانش بنیان باشد.

 

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های صنعت نفت این است که در سال جدید کوشش و اهتمام ویژه در حد کار جهادی انجام دهد که کارهای آن آغاز شده تا صنعت نفت را دانش بنیان کنیم.

 

خجسته‌مهر گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، علم، دانش و فناوری اقتدار می‌آورد و اقتصادی که این ۳ ویژگی را داشته باشد اقتدار ایران اسلامی را رقم می‌زند.

 

همچنین سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات فتح المبین اظهار کرد: عملیات فتح المبین، عملیاتی بود که در ۱۳۶۱ بعد از ماه‌ها انتظار مردم منطقه شوش، اندیمشک، دزفول و ملت ایران انجام شد تا متجاوزین از خاک پاک ایران اسلامی رانده شوند.

 

وی با بیان اینکه این عملیات در دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۱ اتفاق افتاد، افزود: تز بنی صدر رئیس جمهور وقت مبنی بر زمین دادن و زمان گرفتن باعث شد نیروهای مدافع دچار چالش شوند و دشمن تا لب رودخانه کرخه برسد.

 

شاهوارپور گفت: دشمن بنا داشت تا از محور شوش و کرخه عبور کند که نیروهای مردمی و عشایر با امکانات پایین در دفاع مشارکت داشتند و اجاره ندادند از آب عبور کنند.

 

وی ادامه داد: هدفی که در عملیات فتح‌المبین دنبال می‌کردیم خسته کردن نیروهای دشمن و از بین بردن میل جنگجویی آن‌ها، نفوذ در مواضع، شناسایی مین‌گذاری‌های جاده‌های دشمن و ایجاد جبهه‌های متعدد بود.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان یکی از کارهای بزرگ سپاه در آن زمان را بسیج مردمی و منظم کردن نیروها دانست و گفت: امروز‌ه دولت جدید با اراده محکم در برجام موفق بوده و باید با همین اراده ه مسیر خود را ادامه دهیم.

 

گفتنی است؛ دکتر محسن خجسته‌مهر بعد از حضور در یادمان شهدای فتح المبین با هیات همراه برای ادای احترام در یادمان شهید علی هاشمی، سردار هور در طلاییه حضور خواهد یافت و بعد از آن از میدان آزادگان شمالی شرکت نفت و گاز اروندان بازدید عیدانه می‌کند و با کارکنان دیدار چهره به چهره و گفت‌وگو خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=4768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.