افزونه جلالی را نصب کنید. 13 ربيع أول 1446 Monday, 16 September , 2024
4

خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 17333
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۰۰
خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید
به روایت ویدیوکنفرانس، خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی با دستور وزیر نفت به صورت رسمی راه‌اندازی و بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار پترو نفت: این پروژه، دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی نام دارد و با اجرای آن، ظرفیت گاز کشور به اندازه ۲۸ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

 

به گفته آقای متجلی، مجری طرح، به دلیل مشکلاتی که در خط فاز ۱۶ قدیمی وجود داشت و باعث کاهش تولید گاز تا ۵۰ درصد شده بود، تصمیمی در دولت سیزدهم توسط شرکت ملی نفت اتخاذ شد. این تصمیم باعث شد خط لوله جدید فاز ۱۶ به شرکت نفت و گاز پارس سپرده شود و با همکاری شرکت تاسیسات دریایی و با استفاده از مهندسی ۱۰۰ درصد دست اندرکاران این شرکت، اجرا شود.

 

وی افزود: با توجه به تدابیر و تمهیدات شرکت ملی نفت ایران در تحقق تولید زودهنگام، پس از پایان مرحله ایمن‌سازی خط قدیمی دریایی و اتصال خط جدید دریا به خط لوله خشکی موجود، زمینه برداشت روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از این میدان به وجود آمد.

 

متجلی به این افزایش تولید گاز از فاز ۱۶ پارس جنوبی با ظرفیت انتقال سیال سه فازی به یک میلیارد فوت‌مکعب در روز (۲۸ میلیون متر مکعب) اشاره کرد و گفت: این خط لوله جدید با توجه به حوادثی که در خط لوله قبلی این فاز رخ داده بود، تولید ایمن و پایداری را تضمین می‌کند. همچنین، استفاده از توان سازندگان داخلی نیز یکی از اهداف این طرح است.

 

در مراسم افتتاح، آقای اوجی وزیر نفت اظهار داشت: خط لوله ۱۱۰ کیلومتری از سکوی ۱۶ به خشکی و پالایشگاه، یعنی یک کار جهادی، کشیده شده است و با استفاده از این خط لوله، ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک با قطر برداشت می‌شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=17333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.