افزونه جلالی را نصب کنید. 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
4
مراسم انعقاد تفاهم نامه کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر توسط پتروشیمی مارون برگزار شد/فریدون بندری فرماندار شهرستان:

خوریات جزء آثار طبیعی کشور بوده و درحال ثبت جهانی می‌باشد

  • کد خبر : 16725
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
خوریات جزء آثار طبیعی کشور بوده و درحال ثبت جهانی می‌باشد
مراسم انعقاد تفاهم نامه کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر توسط پتروشیمی مارون برگزار شد/فریدون بندری فرماندار شهرستان: خوریات جزء آثار طبیعی کشور بوده و درحال ثبت جهانی می‌باشد

پترونفت، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه و برنامه ریزی جهت کاشت یک میلیون نهال حرا در خوریات بندرماهشهر توسط پتروشیمی مارون با حضور فریدون بندری فرماندار، امرائی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون و جمعی از مدیران محلی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بندرماهشهر برگزار گردید.

 

در این مراسم فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: با پیشنهاد و اهتمام امرائی مدیرعامل محترم پتروشیمی مارون، تفاهم نامه کاشت بیش از یک میلیون اصله نهال حرا در خوریات منعقد و به زودی عملیات کاشت آن آغاز خواهد شد، ضمن اینکه تلاش می شود این نهال کاری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

 

بندرى در ادامه افزود: در سال های گذشته تعداد ۲۵۰ هزار اصله نهال در خوریات بندرماهشهر کاشته شده بود، که اکنون به درختان تناوری تبدیل شده اند و جلوه بصری زیبایی به خوریات بخشیده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: حرا کاری باعث تصفيه خوريات و زنده نگهداشتن آن می شود، ضمن اینکه کمک شایانی به حفظ محیط زیست شهرستان و سلامت آبزيان میکند.

 

نماینده عالی دولت و رئیس شورای اداری در شهرستان بندرماهشهر در پایان بیان داشت : خوريات جزء ۳۰ اثر طبیعی کشور عزیزمان بشمار میرود و اداره میراث فرهنگی در تلاش است اين اثر منحصر به فرد را به ثبت جهانی برساند.

 

لازم به ذکر است زیستگاه درخت حرا از ساحل چابهار تا بوشهر می‌باشد که در دهه ۷۰ به خوریات بندر ماهشهر آورده شده و خوشبختانه نهالی مثمر ثمر بوده و هم اکنون محل تخم گذاری انواع پرندگان و جانوران بومی و مهاجر شده است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=16725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.