افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5

در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت دفتر شركت نفت و گاز اروندان در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح گردید

  • کد خبر : 4759
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
در آستانه سالروز ملی شدن صنعت نفت دفتر شركت نفت و گاز اروندان در دانشگاه صنعتی شریف افتتاح گردید
دفتر پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان با دو هدف بومی سازی تجهیزات های تک و راه اندازی کرسی های مشترک علمی افتتاح شد.

 

به گزارش پترونفت به  نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان در مراسم افتتاح این دفتر با قدردانی از اقدام به جای مدیریت محترم دانشگاه شریف برای اختصاص محل فیزیکی و افتتاح دفتر این شرکت اظهار داشت: امیدواریم این موضوع مقدمه‌ای در ایجاد ارتباط و تعامل واقعی‌تر میان هر دو مجموعه و ترمیم و اصلاح مناسبات قبلی با تعریف متناسب مسائل و مشکلات صنعت بطور شفاف برای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی باشد.

دکتر نویری گفت: دو مجموعه صنعت و دانشگاه میبایستی ضمن درک متقابل به زبان مشترک در بیان توانمندی ها توسط دانشگاه  و اعلام نیاز درست و شفاف توسط شرکت برسند و ان‌شاءالله با جدیت تلاش خواهیم نمود که با تدوین برنامه مشخص میان دانشگاه صنعتی شریف و شرکت نفت و گاز اروندان خروجی این همکاری مزیت، خلاقیت و ارزش افزوده واقعی را ایجاد نماید.

 

در ادامه دکتر عیسی نویری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان اظهار کرد: فرآیند اعلام نیاز کارفرما تا تولید بسیار زمان‌بر است. متاسفانه هر زمان که خواستیم قانونی را وضع کنیم که شرایط تولید تسهیل شود، این موضوع چابکی لازم را نداشته و می‌بینیم که دانشگاهها بعنوان تولیدکننده یا بومی ساز تکنولوژی در مقابل یک اتفاقاتی قرار گرفته و به تکنولوژی‌ای که به دنبال آن بوده، رسیده است در حالی که یا به آن تکنولوژی، دیگر نیازی نیست و یا توان سرمایه‌گذاری او، پاسخگوی نیاز تولید آن تکنولوژی ویا از نظر فنی و اقتصادی متناسب  برای صنعت نفت نیست.

وی افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده در صنعت، مسیر اعلام نیاز تا فرآیند تولید است که مسیری بسیار زمان‌بر است و نیاز به حل شدن دارد. گاهی اوقات مشاهده می‌شود دستاوردهایی که حتی بسیار هایتک هستند، به وجود می‌آید در حالی که برای آن، دیگر کاربردی پیدا نمی‌شود و دلیل اصلی این است که در اعلام نیازها نیز ضعیف هستیم.

 

دکتر نویری در پایان اشاره کرد: برای ترمیم و ارتقای شکل ارتباط میان صنعت نفت و دانشگاه ها ،شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی راهی جز ایجاد شبکه ی نوآورانه بر پایه فناوری با هدف خلق ارزش بیشتر در تمام سطوح نداریم و با تمام توان در خصوص راه‌اندازی این شبکه فناوری و قرار دادن تمام اجزای آن کنار یکدیگر در کنار کلیه فعالیت‌های کنونی تلاش خواهیم نمود و تفاهم نامه های اخیر این شرکت همگی در همین راستا هستند.

 

بومی سازی تجهیزات صنعت نفت در دانشگاه صنعتی شریف

در این مراسم رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت وپژوهشکده نفت دانشگاه صنعتی شریف از تولید و بومی سازی تجهیزات صنعت نفت با استفاده از توان متخصصان و پژوهشگران در این دانشگاه خبر داد و گفت: تجهیزاتی را که پیش از این توسط شرکت‌های امریکایی و کانادایی ساخته می‌شد اکنون با بالاترین کیفیت در حال تولید هستیم.

اصغر مولایی افزود: برای اجرای پروژه‌های تخصصی در حوزه صنعت نفت اعلام آمادگی کرده‌ایم ضمن اینکه پروژه‌هایی که به ثمر نشسته و صنعتی شده است را مدیون متخصصان و همکاری متخصصان صنعت نفت کشور هستیم.

وی تاکید کرد: این دانشگاه توان برطرف کردن هر گونه نیاز فناورانه و تجهیزات پیشرفته در صنعت نفت و گاز را دارد و این رسالت دانشگاه است تا علم را در اختیار صنعت قرار دهد.

مولایی با اشاره به ایجاد دفاتر شرکت‌های نفت و گاز اروندان، ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری ایران  در دانشگاه صنعتی شریف گفت: مقرر شد تا در سال ۱۴۰۱، نمایندگان و متخصصان شرکت‌های صدرالاشاره در این دفاتر حضور پیدا کنند تا از این طریق ارتباط نزدیک بین دانشجویان، اساتید و نخبگان در راستای احصای نیازهای بخش صنعت نفت ایجاد شود.

وی ادامه داد: این پلتفرم در ارتباط بین دانشگاه و صنعت نفت خیلی موثر خواهد بود و به تسریع در اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه صنعت کمک می‌کند ضمن اینکه طولی نمی‌کشد در این فرایند و ارتباطی که ایجاد شده است نیاز صنعت نفت کشور تامین شود.

مولایی افزود: با راه اندازی این دفاتر از تجربه صنعتگران نفت در قسمت‌های مختلف بهره برداری، حفاری، فناوری و سایر موارد بهره خواهیم برد و به اجرای پروژه‌های مشترک بین دانشکده مهندسی شیمی نفت و شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و نفت و گاز اروندان کمک خواهد کرد همچنین نیازهای بخش صنعت نفت به دانشجویان ارشد و دکتری و اساتید اعلام می شود تا این نیازها مرتفع شود.

 

وی با اشاره به اینکه دانشجویان از نزدیک با تجهیزات و فناوری شرکت‌های نفت بازدید خواهند کرد گفت: با تعامل شرکت نفت و گاز اروندان بومی سازی و نوین سازی تجهیزات و تکنولوژی های فرایندی در مجموعه این شرکت انجام تا همسو در خدمت صنفت نفت و گاز کشور باشیم.

در این نشست دکتر محسن مسیحی معاون پژوهشی دانشکده مهندسی شیمی و نفت و مدیر امور بین الملل دانشگاه صنعتی شریف، حسین بقایی قائم مقام پژوهشکده صنعت نفت و مدیر ارتباط با صنعت دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف مباحث تخصصی در حوزه صنعت نفت ارائه و دو مورد از پروژه های نوین و های تک اولویت دار در صنعت نفت و گاز کشور ارائه شد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=4759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.