افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
5

دلیل تخریب‌ها علیه پتروفرهنگ؛ دست بردن در لانه زنبور فساد هزینه دارد

  • کد خبر : 15360
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
دلیل تخریب‌ها علیه پتروفرهنگ؛ دست بردن در لانه زنبور فساد هزینه دارد

پترونفت، در ماه‌های اخیر، شاهد تخریب‌های گسترده توسط شبه رسانه‌های پولکی و اکانت‌های فیک بی نام و‌نشان علیه مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ بوده‌ایم. این تخریب‌ها در قالب‌های مختلف از جمله انتشار اخبار کذب، ایجاد صفحات و کانال‌های جعلی در فضای مجازی و انتشار شایعات و تهمت صورت گرفته است.   چه کاری نباید میشد که شده […]

پترونفت، در ماه‌های اخیر، شاهد تخریب‌های گسترده توسط شبه رسانه‌های پولکی و اکانت‌های فیک بی نام و‌نشان علیه مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ بوده‌ایم. این تخریب‌ها در قالب‌های مختلف از جمله انتشار اخبار کذب، ایجاد صفحات و کانال‌های جعلی در فضای مجازی و انتشار شایعات و تهمت صورت گرفته است.

 

چه کاری نباید میشد که شده

 

به نظر می‌رسد یکی از دلایل این تخریب‌ها، اقدامات اصلاحی و مبارزه با فساد در هلدینگ پتروفرهنگ است. رئیس هیئت مدیره و بازرسی هلدینگ پتروفرهنگ در مدت زمان کوتاهی، اقداماتی جدی برای مبارزه با فساد و ناکارآمدی در این هلدینگ انجام داده‌اند. این اقدامات، منافع برخی افراد و گروه‌هایی را که از فساد در این هلدینگ سود می‌بردند، به خطر انداخته است.

 

آیا متخلفی شناسایی شده یا عده‌ای منافعشان به خطر افتاده و ترس دارند؟!

 

تاکنون، گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی متخلفان در هلدینگ پتروفرهنگ منتشر شده است. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تخلفات مالی و اداری گسترده‌ای در این هلدینگ صورت گرفته است. به نظر می‌رسد، عده‌ای از افراد و گروه‌هایی که از این تخلفات سود می‌بردند، از شناسایی و برخورد با متخلفان، احساس خطر کرده‌اند و به همین دلیل، دست به تخریب‌های گسترده علیه رئیس هیئت مدیره و بازرسی هلدینگ پتروفرهنگ زده‌اند.

 

انتصابات در حلقه دوستانه!

 

یکی از اتهامات مطرح شده علیه سرپرست و بازرسی هلدینگ پتروفرهنگ، انتصابات در حلقه دوستانه است. این اتهام، با توجه به شایسته‌سالاری و انتخاب افراد از درون شرکت، بی‌اساس است.

 

افزایش تولید

 

یکی از اقدامات مهم سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ، افزایش تولید در شرکت‌های این هلدینگ است. در همین راستا، تولید شرکت‌های سبلان و کیمیا از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسیده است. این افزایش تولید، نشان‌دهنده عملکرد مثبت مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ است.

 

مشکلات ارزی

 

یکی دیگر از اقدامات مهم مدیرعامل و بازرسی هلدینگ پتروفرهنگ، تشکیل کمیته راهبری ارز است. این کمیته، با هدف مدیریت بهینه منابع ارزی هلدینگ پتروفرهنگ تشکیل شده است. تشکیل این کمیته، نگرانی برخی افراد و گروه‌هایی را که از رانت ارزی در هلدینگ پتروفرهنگ سود می‌بردند، به وجود آورده است.

 

مبارزه با انحرافات

 

رئیس هییت مدیره و بازرسی هلدینگ پتروفرهنگ، مبارزه با انحرافات را یکی از اولویت‌های خود قرار داده‌اند. این مبارزه، نگرانی برخی افراد و گروه‌هایی را که از انحرافات در هلدینگ پتروفرهنگ سود می‌بردند، به وجود آورده است.

 

بودجه شرکت‌ها

 

یکی دیگر از اقدامات مهم مدیرعامل و بازرسی هلدینگ پتروفرهنگ، بسته شدن بودجه شرکت‌ها برای سال آینده با برنامه است. این بودجه‌بندی، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ برای بهبود عملکرد شرکت‌ها است.

 

در مجموع، به نظر می‌رسد که تخریب‌های علیه رئیس هیئت مدیره و بازرسی هلدینگ پتروفرهنگ، ناشی از اقدامات اصلاحی و مبارزه با فساد در این هلدینگ است. این اقدامات، منافع برخی افراد و گروه‌هایی را که از فساد در این هلدینگ سود می‌بردند، به خطر انداخته است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=15360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.