افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

اخبار ویژه

بازدید مدیر و رؤسای روابط عمومی شرکت های پترول از مجتمع پتروشیمی هنگام دکتر شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور،در بازدید سرزده از روند مجموعه اقدامات درسایت شرکت صنایع پتروشیمی دنا عنوان کرد: پتروشیمی دنا ، الگوی موفق در بومی سازی حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر ؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی سبلان مورد تقدیر قرار گرفت در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی صورت پذیرفت؛ اهدای ده دستگاه آب شیرین کن صنعتی را به روستاهای استان بوشهر از سوی نوری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس: ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود استقلال، عضو جدید خانواده گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند

3

دومین سمینار امنیت سایبری برگزار شد

  • کد خبر : 7137
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
دومین سمینار امنیت سایبری برگزار شد
دومین سمینار امنیت سایبری (Ex-Camp) با حضور کارشناسان و مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های پتروشیمی فعال در منطقه عسلویه، توسط شرکت صنایع پتروشیمی سبلان و با مجوز و همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

پترونفت ، به گزارش روابط عمومی، این رویداد فناوری با حضور مدیرعامل‌ شرکت صنایع پتروشیمی سبلان و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کارشناسان و مدیران فناوری اطلاعات پتروشیمی‌های فعال منطقه عسلویه در سالن همایش‌های خلیج فارس منطقه ویژه برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این سمینار مدیرعامل پتروشیمی سبلان در جمع کارشناسان و مدیران IT با اشاره به اهمیت امنیت سایبری گفت: سبلان به عنوان یک شرکت نوپا در صنعت پتروشیمی پس از نیازسنجی و در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود و پس از برگزاری موفق اولین دوره، تصمیم گرفت دومین دوره را نیز برگزار کند.

مهندس کریمی افزود: باید از همکاری‌های سازمان منطقه ویژه، حراست ارشد و افتای استان بوشهر هم تشکر کنیم که کمال همکاری را در راستای صدور مجوزهای مورد نیاز و البته تامین محل برگزاری با ما داشتند.

وی تاکید کرد: ما امروز در جنگی نابرابر و تحت تحریم‌های ظالمانه‌ای هستیم و به شکل آشکاری این جنگ امروزه در عرصه فناوری و سایبری است. سالانه مراکز مهم اقتصادی کشور تحت حملات متعدد سایبری قرار می‌گیرند و این اهمیت برگزاری چنین سمیناری را بیش از پیش می‌کند.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان با بیان اینکه باید در تمام زمینه‌ها آموزش و ارتقای آگاهی تخصصی را مد نظر داشته باشیم تصریح کرد: بر همین اساس ما در شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بر موضوع آموزش تاکید داریم و این سمینار که دومین دوره آن در حال برگزاری است یکی از مواردی است که آنرا محقق کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این سمینار در آینده با حضور دیگر مقامات استانی و کشوری برگزار شود و نتایج قابل قبولی برای صنعت پتروشیمی داشته باشد. چراکه همه ما مسئولیت بزرگی در جبهه اقتصادی و صنعتی کشور بخصوص در عسلویه پایتخت انرژی کشور با این ثروت عظیم و تاسیسات مهم داریم و حفاظت سایبری از آنها برعهده ما و بخصوص کارشناسان بخش فناوری و اطلاعات است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با بیان اینکه امروز مورد تهاجم گسترده هستیم گفت: امروز دیگر خبری از تجهیزات و تسلیحات نیست، همه توان و تمرکز دشمن معطوف به فضای سایبری شده است و این به معنای آن است که باید با نگاهی متفاوت از گذشته به این حوزه مهم نگاه کنیم.

مهندس سخاوت اسدی افزود: به رغم همه این دشمنی‌ها به حول قوه الهی خللی در پیشرفت ملت ایران حاصل نشده و پس از این هم حاصل نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه تاکید کرد: شما امروز در جبهه حق علیه باطل هستید و از این جهت کار شما مهم و تعیین‌کننده است. یقین دارم که مانند گذشته موفق و پیروز خواهید بود.

مهندس اسدی با اشاره به تلاش‌های سازمان منطقه ویژه در زمینه ارتقای سطح امنیت سایبری تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات مناسبی انجام شده است، از جمله کمیته‌ای تشکیل شده و تلاش کرده‌ایم به طور مستمر در این زمینه فعالیت‌های مناسبی را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

در ادامه این سمینار آموزشی که مهندس علیرضا قهرود مشاور فنی، ممیز و مدرس سرویس های امنیتی و مهندس فرشاد علیزاده مشاور و مدرس امنیت شبکه آموزش و اجرای آن را بر عهده داشتند مباحث گوناگونی طبق سرفصل‌های اعلام شده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین شرکت‌کنندگان نیز در طول کارگاه سوالات و چالش‌های خود را مطرح و پیرامون راه‌حل‌ها و راهکارهای آن به گفتگو و بحث پرداختند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.