افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
3

دومین هیات سرمایه‌گذار چینی وارد خوزستان شد/ احداث کارخانه تولید برومیت سدیم از آب دریا

  • کد خبر : 7985
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
دومین هیات سرمایه‌گذار چینی وارد خوزستان شد/ احداث کارخانه تولید برومیت سدیم از آب دریا
با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برومیت سدیم از آب دریا، دومین هیات سرمایه‌گذاری چین در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشکیل جلسه داد.

پترونفت ، پس از سفر آیت‌الله رئیسی به پکن پایتخت چین و دیدار دو رئیس جمهور با یکدیگر، روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی دو کشور آسیایی شتاب گرفته است.

 

در همین راستا دومین هیات سرمایه‌گذاری کشور چین پس از بازگشت رئیس جمهور به تهران، از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید و طرح سرمایه گذاری خود را با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطرح کردند.

 

این هیات سرمایه‌گذار چینی که برای احداث کارخانه تولید برومیت سدیم از آب دریا، به لحاظ زیرساخت های قابل توجه ایجاد شده، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را برای امکان سنجی سرمایه گذاری انتخاب کرده اند، پس از تشکیل جلسه با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکت پتروشیمی اروند بازدید نموده و از بخش های مختلف این شرکت تولید کننده محصولات PVC بازدید کردند.

 

سرمایه گذاران چینی قرار است از دیگر بخش های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کنند.

 

زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مساحت ۲۸۵۰ هکتاری در جنوب استان خوزستان، موجب افزایش جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این منطقه راهبردی کشور شده است بطوریکه این منطقه را با کاهش زمین جهت واگذاری به سرمایه گذاران روبرو نموده است.

 

به گفته مدیرعامل این سازمان، سرمایه‌گذاران زیادی در انتظار اختصاص زمین هستند در حالی که زمین‌های قابل واگذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رو به اتمام است و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تسریع در روند تصویب فاز۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار اقدام عاجل انجام دهند تا زمینه اشتغال در صنعت پتروشیمی فراهم شود.

 

هفته گذشته هم هیاتی از سرمایه‌گذاران چین با هدف بررسی امکان سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جنوب استان خوزستان تشکیل جلسه دادند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7985

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.