افزونه جلالی را نصب کنید. 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
4

رشد ۲۹ درصدی حفاری چاه های نفت و گاز در مناطق نفتخیز جنوب

  • کد خبر : 5915
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
رشد ۲۹ درصدی حفاری چاه های نفت و گاز در مناطق نفتخیز جنوب
با تلاش شبانه روزی کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری ایران عملیات حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه های نفت و گاز از ابتدای امسال تاکنون در مناطق نفتخیز جنوب انجام شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، بابک زنگنه مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت روز چهار شنبه ( ۱۸ آبان ۱۴۰۱) در این باره توضیح داد: از تعداد چاه های حفر شده در این مدت ۳ حلقه توسعه ای و ۴۲ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است که درجهت حفظ، نگهداشت و افزایش تولید تاثیر بسزایی دارد.
وی گفت: این چاه ها در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و در حوزه عملیاتی شرکت های زیر مجموعه این شرکت شامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون؛ مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان حفاری و تکمیل گردیده است.
زنگنه با بیان اینکه تعداد چاه های حفر شده در مدت پیش گفته در سال گذشته ۳۲ حلقه بود، افزود: هم اکنون ۴۶ دستگاه حفاری سنگین و سبک خشکی ناوگان این شرکت در قالب موافقت نامه ها و اجرای پروژه های طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفتخیز جنوب در مدار عملیات قرار دارند.
وی در خاتمه اظهار کرد: از این دستگاه ها ۱۰ دکل در زمینه حفاری چاه های توسعه ای، یک دکل در ارتباط با چاه های توصیفی و ۳۵ دکل در چاه های تعمیر تکمیلی فعالیت می کنند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=5915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.