افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه وفوق العاده شگویا:

سود خالص پتروشیمی شهید تندگویان ۵۷ درصد افزایش یافت/جلوگیری از التهاب یا تغییر در بازار PET با عرضه مناسب محصول/ کاتالیست پالادیوم، بومی‌سازی شد/ شگویا ۱۲۵۰ ریال به ازای هر سهم سود تقسیم کرد

  • کد خبر : 5159
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
سود خالص پتروشیمی شهید تندگویان ۵۷ درصد افزایش یافت/جلوگیری از التهاب یا تغییر در بازار PET با عرضه مناسب محصول/ کاتالیست پالادیوم، بومی‌سازی شد/ شگویا ۱۲۵۰ ریال به ازای هر سهم سود تقسیم کرد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، گفت: راه‌اندازی خط هفتم واحد نساجی POY، تعمیر اساسی کمپرسور تأمین هوا واحد شیمیایی دوم و به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم کنترل DCS واحد پلیمری برخی از اقدامات شاخص و متعدد صورت گرفته در جهت پشتیبانی و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ بودند.

پترونفت| به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان (سهامی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان عام) روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، در سالن آزادگان مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور ۸۵.۵۴ درصد اعضاء و مجمع عمومی فوق‌العاده با حضور ۸۶.۳۵ درصد اعضا و به ریاست محمدحسن فامیلی و با حضور ارکان مجمع رسمیت یافت.
سید رضا قاسمی شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ابتدای این جلسه بابیان اینکه سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اعلام شد گفت: این شعار نشان از دغدغه تولید و رسیدن به استقلال کشور در رهبر انقلاب بود و در همین راستا تلاش کردیم تا با جلساتی که به‌طور مرتب و دو بار در هفته برگزار می‌کردیم مشکلات تولید را در شرکت مرتفع کنیم.
وی پس از معرفی شرکت از لحاظ موقعیت جغرافیایی و محصولات تولیدی به معرفی ترکیب سهامداران پرداخت و اظهار داشت: نسبت به سال ۱۳۹۹ تغییر عمده‌ای در ترکیب سهامداران به وجود نیامده است.
قاسمی شهری در ادامه گفت: در راستای تکریم کارکنان و افزایش رضایتمندی ایشان طرح طبقه‌بندی مشاغل، طرح بیمه تکمیلی درمان برای کلیه کارکنان و اصلاح و بازآرایی ساختمان شرکت در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
وی، انتخاب شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان برترین عرضه‌کننده در بورس کالای ایران در سال ۱۴۰۰، کسب رتبه برتر درزمینه عملکرد مطلوب کنترل تولید در ارزیابی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بین ۵۴ شرکت پتروشیمی کشور و انتخاب شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان ناشر برتر توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در سال گذشته را برخی از افتخارات کسب‌شده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۱۴۰۰ خواند.
مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان ثبت رکورد تولید سالانه کل مجتمع از ابتدای راه‌اندازی تاکنون برای چهارمین سال متوالی به میزان بیش از یک‌میلیون و یک‌صد و شصت‌ودو هزار تن در سال ۱۴۰۰ خواند و گفت: با ارائه خوب محصولات بازار PET توانستیم از التهاب یا تغییر در بازار جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: افزایش ۵۷ درصدی سود خالص در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن و ثبت رکورد جدید تولید در واحد پلیمری A و تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه تولید مصوب سال ۱۴۰۰ برخی دیگر از اقدامات و دستاوردها در حوزه تولید در سال گذشته بوده است.
قاسمی شهری با برشمردن برخی از اقدامات و دستاوردها در حوزه پشتیبانی تولید در سال گذشته اظهار داشت: حمایت از خودکفایی و ساخت داخل، بومی‌سازی کاتالیست پالادیوم و رساندن عدد ریسک شرکت به ۰.۹۴ بر اساس الزامات ممیزی ایرکا برخی از دستاوردهای زیاد شرکت است.
وی عملکرد تولید کل در سال ۱۴۰۰ به تفکیک محصول را بیان و روند رو به رشد تولید محصولات مرغوب طی ۱۰ سال اخیر را صعودی و روبه‌پیشرفت دانست.
مدیرعامل پتروشیمی تندگویان ادامه داد: مشکلات تأمین خوراک پس از آتش‌سوزی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا و هزینه‌های سنگین و تحمیل‌شده شامل هزینه‌های حمل دریایی و محدودیت‌های ذخیره‌سازی و هزینه‌های مرتبط عمده‌ترین چالشی بود که شرکت با آن مواجه بود که امیدواریم مردادماه امسال این واحد در سرویس قرارگرفته و هزینه‌های تحمیل‌شده صفر شود.
این مقام مسئول تحریم‌های ظالمانه شامل تحریم قطعات یدکی انحصاری که از آلمان و ژاپن وارد می‌شدند و مشکل تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز از سازندگان اصلی خارجی چالش دیگری خواند که شرکت با آن دست‌وپنجه نرم کرده است.
قاسمی شهری عملکرد فروش شرکت طی سه سال اخیر به تفکیک فروش داخلی و صادرات اعلام و افزایش هزینه‌های تأمین خوراک ناشی از حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، چالش‌های لجستیکی و مشکلات اجتماعی منطقه‌ای را چالش‌های حوزه بازرگانی این شرکت پتروشیمی دانست.
وی به بیان اقدامات شاخص صورت گرفته در جهت پشتیبانی و رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: راه‌اندازی خط هفتم واحد نساجی POY، تعمیر اساسی کمپرسور تأمین هوا واحد شیمیایی دوم و به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم کنترل DCS واحد پلیمری برخی از اقدامات شاخص و پرتعداد صورت گرفته در این حوزه بودند.
مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به بیان اقدامات مؤثر صورت گرفته در حوزه مدیریت مالی پرداخت و گفت: کسب رتبه ۵۶ در جمع یک‌صد شرکت برتر کشور و افزایش ۵۷ درصدی سود خالص در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از این و رسیدن سود خالص به ۳۲ هزار و ۸۴۴ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال، برخی از این اقدامات هستند.
وی روند سوددهی شرکت را روندی مثبت و رو به بالا خواند و اظهار داشت: سود عملیاتی شرکت به میزان ۴۴ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته و هر سهم شگویا نیز با ۱۳۷۴ ریال افزایش همراه بوده است.
قاسمی شهری در پایان به بیان برنامه‌های آتی پتروشیمی تندگویان پرداخت و گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تلاش بر آن است تا با راه‌اندازی خط هشتم واحد POY، واحد پنبه مصنوعی STAPLE و همچنین انبار اتوماتیک، شناسایی تنگناهای تولید و مشکلات عملیاتی به‌منظور دستیابی به تولید پایدار و برخی اقدامات دیگر در این راستا حرکت کنند.
در ادامه همچنین در این مجمع گزارش مالی حسابرس قرائت شد و حسابرس بر عملکرد شفاف مالی شرکت صحه گذاشت.
در ادامه صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به تصویب مجمع عمومی رسید، روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های رسمی این شرکت انتخاب شد.
همچنین سود قابل تقسیم سهام شگویا نیز با موافقت مجمع به ازای هر سهم ۱۲۵۰ ریال تصویب شد.


بعد از پایان مجمع عمومی عادی سالیانه، بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با دستور جلسه اصلاح ماده ۱۹ اساس‌نامه برگزار شد.
بر اساس این ماده شرایط حضور سهامدار حقیقی در مجامع و مشارکت در رأی‌گیری به‌صورت حضور شخص حقیقی، وکیل یا قائم‌مقام قانونی وی با داشتن وکالت‌نامه امکان‌پذیر است. همچنین هر سهامدار تنها دارای یک حق رأی است.
گفتنی است این مجامع با توجه به ابلاغیه سازمان بورس در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=5159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.