افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
0

سیر مثبت واحد فناوری اطلاعات پتروشیمی امیرکبیر / از سامانه جامع نرم افزاری(ERP) تا ارتقای زیرساخت ها

  • کد خبر : 18335
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
سیر مثبت واحد فناوری اطلاعات پتروشیمی امیرکبیر / از سامانه جامع نرم افزاری(ERP) تا ارتقای زیرساخت ها
واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات پتروشیمی امیرکبیر که زیر مجموعه مدیریت برنامه ریزی، فناوری و توسعه قرار دارد، گزارشی از مهمترین دستاوردهای خود در سال 1402 ارائه نموده است.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی امیرکبیر، رئیس واحد فناوری اطلاعات این شرکت گزارش کاملی در خصوص موفقیت ها، دستاورها و کارنامه عملکرد این واحد در سال 1402 ارائه نموده است که مهمترین بخش این گزارش در خصوص نگهداری و پشتیبانی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری شبکه می باشد.

مهندس پدرام آصفی، شاخص اساسی توسعه و به نتیجه رسیدن فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در گروی فرهنگ‌سازی، تسهیل و ارائه خدمات پایدار، چابک سازی و انعطاف پذیری سازمان در بستری امن معرفی کرد و گفت: لازمه موفقیت در هر سازمان، وجود زیرساخت های مبتنی بر فناوری اطلاعات است که در سال گذشته، تا حدود زیادی به اهداف مد نظر خود رسیده ایم.

وی با اشاره به مهمترین دستاورهای این واحد افزود: انجام بخشی از پروژه استقرار SIEM توسط پرسنل بخش امنیت واحد فناوری اطلاعات و همچنین پروژه تست نفوذ و آسیب پذیری سامانه ها و سیستم ها، یکی از ده‌ها پروژه این واحد در سال گذشته بود که به طور مستمر توسط متخصصین به انجام رسید.

آصفی در ادامه به رفع نواقص و مرتفع نمودن تهدیدات رصد شده پرداخت و گفت: در مورد رفع تهدیدات و مصون سازی فرایندها، اقدامات زیرساختی مهمی صورت پذیرفته است که از جمله آنها می توان به ایجاد افزونگی در فایروال شرکت جهت حذف نقاط گلوگاهی و حساس شبکه، اجرای طرح مقاوم سازی سایبری سامانه نظارت تصویری و همچنین ارتقا میان افزارهای کلیه سوییچ های شبکه در 4 نوبت در سال 1402 به منظور رفع آسیب پذیری های اعلام شده از طرف مراجع بالا دستی اشاره کرد.

او در پاسخ به نحوه ارتباط دو سویه با کارکنان شرکت و رفع مشکلات آنها تصریح کرد: انجام بیش از 4100 درخواست کار پشتیبانی صادر شده از طرف کاربران مجتمع و نصب و راه اندازی سامانه مدیریت آموزش پرسنل موید ارتباط موثر و هدفمند با کارکنان محترم شرکت و رفع موانع و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آنها می باشد.

مهندس آصفی با بیان آماده سازی مقدمات اجرای سامانه جامع نرم افزاری (ERP) و تکمیل آن در سال جاری خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته باید به چند مورد اشاره نمود که ارتقا سخت افزاری سرورهای شبکه اینترنت، راه اندازی سه دستگاه سرور ذخیره سازی اطلاعات جدید، ارتقا نرم افزار SQL sever سامانه نظارت تصویری، تعویض کابل های معیوب سامانه نظارت تصویری به میزان تقریبی 3 کیلومتر و ارتقا آنتی ویروس، ایمیل سرور و سامانه نرم افزاری منابع انسانی از جمله آنها است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=18335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.